Prosvetni glasnik

наука и настава 247

Расаоред часова ио иредлогу мањине: Разре ди

Предмети

I

II

III

IV

Закон Божји • •

2

2

1

Норвешки језик

• 5

3

4

4

Немачки (или енглески)

• 6

6

6

6

Енглески (или немачки)

• —

5

5

4

Историја

• 3

2

2

3

ГеограФија ' • • •

• 2

2

1

2

Природна историја

2

2

3

Математика

5

5

5

Цртање

• 2

2

2

2

Лепо писање

-

Телесно вежбање и ручни рад • •

• 6

6

6

6

Певање

• 1

1

1

1

Свега 36 36 36 36 У ирограму гиммазија већича комисије уноси сдедеће измене: При-родној историји додаје се Физиологија и практична хигијена. ГеограФија постаје засебан предмет и допуњава се хигијеном. Немачки језик проширује се тако, да би ученици на свршетку школе могли слободно владати аиме. Закон Божјп, наравно, остаје у програму, но за ехатеп агМит тај предмет неће се тражити. Ред учен-а историје мења се; пређашњи ред, по ком се изучавала историја макар које државе, једностран је и нецелисходан. Грчки језик постаје необавезан. Број часова латинског језика смањује ее на 4 часа недељно, при том знатно се умањава и број нисмених радова по том предмету. У реалним гимназијама програми природних и математичких пред' мета не мењају се. У неко.шко се повећавају захтеви односно језика. Тим се хоће да се у некодико заглади разлика између ова два типа гимназије. У својим објашњењима већина изјављује своје мишљење да она није сасвим непријатељ реалног образовања. На против, она и сама предвиђа, да ће у више или мање блиској будућности бити могуће да се сасвим изоставе стари језици; но из чисто практичних разлога она сматра да је сада немогуће уништити их. И сама ова реФорма коју иста .већина предлаже, јесте такође један корак који води ка потпуном наиуштању класицизма. Мањина комисије показала је се радикалнијом, и лашла је да је и сад могуће уредити Филолошку линију без старих језика. Ј5во таблица раСпоређеног времена по пројектима већине и мањине: