Prosvetni glasnik
49
ред за ову конФеренцију, да се постигне извесна сагласност у раду у будуће радн опште добити. На првом месту опазило се да поједини предмети често пута.дођу пз унутратн.ости непотпуно пзрађени, те се због тога у мпнистарству просвете по н.пма не може ништа да ради. У таквом случају мпнистарство тај акт заведе и враћа на даљи рад,^а тим се сама ствар само одуговлачи. Ја ћу да наведем п који пример за то. Узмимо да у некој школској опиггпни школски одбор не врши своју дужност како треба, или председник општине није предао школи новац или није наплатио казне од ђачких родитеља итд. У сваком таквом случају често дође пз тнутрашњости акт у коме се каже: председник општпне није предао школи прирез и молим г. министра да га казни. Кад тај акт дође у мпнистаретво, онда оно сматра за дужносх да дотичној школп укаже своју помоћ. Али у овом случају не може се то одмах учинити. Предлог надзорников је потнуно уместан, али није урађено све што треба па да се у министарству може донети коначна одлука по томе предмету. Прво, није казано да ли је тај председнпк општине у исто време и председник школског одбора или је само председник полнтпчке општине, и онда мшшстарство не може да ради, јер као што знате по закону министар нросвете не може да казнп председника полптичке општппе. Друго, кад дође такав акт с предлогом да се дотичнп председник казни онда ту морајбити саслушање председниково, јер по Уставу нико не може бити кажњен док се не еаслуша. Стога се овакав акт враћа и тражи се извештај је ли председник општине п предеедник школског одбора или не, и саслушање тога председника но тој ствари. Отуда бива да се често пута једна ствар одуговлачи било због" тота што је надзорник заборавио било због тога што је случајно пронустио да уради све што треба, па да министарство по томе може донети одмах и коначну одлуку. Стога, дакле, треба да се обавестимо да школски надзорницп по једпом предмету ураде све што моту и што треба, и да то као свршену ствар шаљу мпнистарству, и тек онда ће г. министар по томе моћи донети брзо своју одлуку. Даље пма случајева да мпнистарству дођу предмети по којима сами надзорници могу да доносе одлуке п ннје потребно да се шаљу мпнистарству на решење. Стога су баш и иостављени стални надзорницн да у таквнм случајевнма ако је иотребно изађу н сами на лице места и да ту ствар сврше, а да то не шаљу министарству просвете. Отуда министарство враћа те предмете школским надзорницима, ако ти предмети спадају у делокруг њиховога рада. На пр. роднтељ који није слао дете у школу па је због тога кажњен молп мпнистарство да му се дете ослободи школе и према томе да се он ослободп казне. Министарство такве ствари шаље надзорницпма ,,к« надлежност".. Дакле кад министарство пошље надзорнику оно што спада у његову надлежноет, онда он по том предмету треба и да уради све што треба. Ако ли је СИШОГРАФСКЕ БЕЛЕШКЕ 0 ГАДУ НАДЗОР. НАРОД. ШКОЛА 4