Prosvetni glasnik

ШКОЛРКИ лвтопис

689

По одобрењу школског надзорника: Због приватннх послова 4 наставника 12 дана Због венчања 3 наставника 28 , Због порођаја 2 наставннде 30 „ Због сеобе 1 наставник 5 „ Због регулисавања пенсије деди 1 наставник • • • • Б „ Због прославе 40-то годипгњице свога таста г. Буквића 1 наставник осуствовао је свега 5 „ Свега • • -119 дана

б. Међусобни односи учитеља Међусобни односи учитеља у повереном ми округу били су одлични. Сви су се слагали и живели у љубави и пријатељству. За свих 10 месеци школског рада нисам имао ни један случај, који би ма из далека носио на себи тип какве жалбе, тужбе или критике рада својих колега. На овако правилном схватању својих дужности, одајем свима учитељима повереног ми округа своје признање и честитање.

в. Средства за усавршаваае учитеља Наставници овога округа не располажу скоро никаквим средствима за своје усавршавање. Школске се књижнице налазе у врло бедном стању. У тим ће се књижницама свачега наћи, само не онога, што би могло да послужи наставницима за стручно-педагошко усавршавање. Ту се налазе стари часловци, Цукићева „народна економија", некакве астрономије, света писма, посла.нице свију владика и свемогуће пољопривредне књиге, све препоручене књиге, чија цена не премаша 2 динара, кронограФије, хидрогра.Фије, једна маса календара и т. д. и т. д. Бољих дела из опсега психологије и педагогије скоро нигде нема,- Бакићева педагогија је врло ретка књига. У књижници пиротских основних школа од 460 књига, колико их има по инвентару, само их је 8 педагошке садржине. Набавити пак новија недагошка и психолошка дела, скоро је немогуће, јер се нема од куда. Да би колико толико освежили психолошка знања, набавио сам још у месецу новембру за све школе психологију од Јерузалима, која стаје свега 2 динара и до данас је нису ни половина школа исплатиле. Ењижнице дакле не пружају наставницима никаква средства за лично усавршавање. Међу тим знања се, кад се не освежавају, постепено заборављају и овоме је требало наћи лека. Ириметио сам, да су нарочито знања из психологије код велике већине наставника јако избледила, а како је психологија основа педагогији, и како се без психолошког знања, без тачног познавања развитка детиње душе не може правилно да изводи настава, решио сам се, да у току године, на окружним учитељским већима у виду предавања разрадим целу психологију. Да би могли сви наставници узети удела у овоме раду т. ј. да би се дала могућност, да сви овај посао раде, нредложио сам, да сва ова предавања разраде сами учитељи; да једно предавање раде по неколицина њих, па које буде најбоље, да се чита на окружном већу, и овај су предлог сви учитељи једнодушно прихватили. На овај начин је приређена у току ове тпколске године једна серија нредавања. Окружних већа било је четири.