Prosvetni glasnik
62
ДРОСВЕТНИ ГЛАСНИК
је у овоме иравцу систематски веома мадо рађеио. Ми, истииа, немамо подесних слика за ову сврху, ади ће се наша просветна управа ваљда постарати за израду њихову. Природа нам не може све у свако доба дати. Осем тога, природни се објекти јављају по каткад у већем броју, него што би било потребно, те васпитаници не могу лако схватити сву каузалиост, која међу њима постоји. Нема сумње да је при употреби ових слика подлога реалитет, ну ипак се за то не може порећи њихов васпитни значај. Праве школске слике, које су производ илузије (Форма дела) и реалности (садржај дела), силно утичу на буђење дечје Фантазије, што је од велике вредности за васпитни рад. Отуда су ове слике данас једно од најважнгсјих наставних средстава у свима немачким основним школама.' С немачког прерадио Сима М. Јеврик учитељ.
1 Љуб. М. ГГротић, Са изложбе у Дрезди.
Проевеми Глашгик* 1903. стр. 565.