Prosvetni glasnik
б е л е ш к е
197
Дакле до данас су сви елементи из гасног стаља претворени не само у течно него и у чврсто стање, а само је још јединн остао НеИит, а без сумње ће и он на још нижој температури показати сва три своја агрегатна стања. * Најбоље плаћени рад — Чувени ВтИкзоп својом одважношћу на своме ЂгтоХо или Ђоис1е 1а ЂоисХе у парискоме циркусу ОГутрга свако вече с велосипедом за тренутак пројури цо гвозденом кругу и добије награде 1000 динара. Ова се вештина састоји у томе да се велосипедиста спусти на своме велосипеду по једној гвозденој табли која је нагнута према хоризонту за 45° и стеченом брзином а уз припомоћ центрифугалне силе продужи летење по унутрашњој ивици управнога круга коме је пречник 7 метара, тако да је велосипедиста у једноме тренутку главом окренут доле. Пошто овај одважни човек сврши тај свој посао за цигло 5 секунада и за то добије 1000 динара, то он свакога дана радећи по 5 секунада, на целу годину не ради више од 30 минута и за тај свој рад добије 360.000 дин. А кад би само по један минут дневно радио, добио би годишње зараде. 4,320.000 динара. * Школскп типови -— Могу ли се на ученичким лицима огледати глупост и уошпте рђаве особине, или обратно добре особине — марљивост, дар за науку и интелигенција? Може ли се по лицу судити да ли је пред нама ђак, који ће напредовати или неспособан, који ће заслуживати само јединице и двојке? Постоји ли веза међу унутрашњим интелектуалним богатством ученика и његовом физиономијом? На ова питања, просто рећи, могло би се позитивно одговорити а рпоп лице је огледало душе. Ну зар наказна, ружна и неспретна деца не могу бити у своме раду врло способна? Недавно је био чињен један интересантан оглед. У једној сеоској школи (у селу Хоробрич, у черниговској губ.) биле су одвојене „козе" и „овце" у две групе и затим сликане. Један је снимак дао ликове најспособнијих и најразвијених, и у опште најбољих ђака у школи, други — мање способне. Треба напоменути да су и једни и други били издвојени без икаквог обзира на њихову „спољашњост". Педагози, који су чинили избор, имали су у виду само њихове унутарње особине. Резултати овог оригиналног огледа врло су поучни: треба само бацитн поглед на, обе групе, па да се без погрешке одреди, које су „овце", а које „козе". Међу обема групама разлика је огромна; док су Физиономије добрих ђака, који као да су бирани, пријатне, паметне па чак п лепе, деца мање способна — по облику главе, чела и по изразу лица одмах падају у очи каослабо развијена. Интересантни снимци ове две групе имају прилично озбиљан значај, и као илустрација школског живота, и као видни обрасци школских типова. Они су толико карактеристичнн за школски свет, да их је немогуће не обележити и не обратити на њих пажњу наших недагога н васпитача. * Електрично мужење крава — Свемогући електрицитет продире свуда. Велика природна моћ, коју је Франклин пронашао у облаку, већ је давно у