Prosvetni glasnik

СЛУЖБЕНИ ДЕО

263

Штиво. Читанка за III разред с нарочитим избором грађе за женску децу. Усмена вежбапа. Вежбања у изразитом читању песама; препричавања (сдободна); описи нредмета и карактеристике. Учење на изуст песама народних и уметничких (с нарочитим избором за женску деду). Писмена вежбања. Слободна препричавања, описи, карактеристике, — све у вези са штивом, најире као краћа вежбања на часу, а доцније као задаци шкодски и домаћи, ћириллцом и латнницом сваких 15 дана по један (по који и јужним иаречјем). IV разред — (3 часа). Практична вежбања из науке о реченици, о гласовима, о облицима о постајању и значењу речи — све иа штиву. Систематски преглед свих делова српске граматике. Штиво. Читанка за IV разред с нарочитим избором грађе за жен ску" децу. Усмена вежбања. Као у III разреду. Писмена вежбања. Описи предмета и појава; приказивање догађаја; пнсма; вежбања у нревођењу с туђег језика. Задаци су домаћи и школски као у III разреду. Наиомена. Уз писмена вежбања (нарочито у III и IV разреду, давати најглавније поуке из стилистике. У штиву истицати разноликост облика прознога и појетског као практичног изучавања литерарних облика. V разред (4 часа). — Штиво је средиште читаве наставе; помоћнкњиге за штиво: Примери из књижевности од Живка Поповића; Дубровачка Антологија од Решетара; Песнички Зборник од Ј. Максимовића; поједина дела из новије књижевности у ком бољем издању (Српске Књижевне Задруге; школска издања и др.). Ењижевност. — Кратка карактеристика књижевне радње на старом словенском и српском словенском језику. Најглавнија дела западних књижевности (дубровачке, далматинске, славонске). Народна књижевност и њени облици. Најзнаменитија дела новије српске књижевности до коначне победе народног језика у књижевности — све у вези са штивом. Усмена вежбања. — Излагање садржине прочитанога штива у облику слободног иредавапа; описи, слободнији, и по угледу на описе из штива; тумачења карактера, појединих радња и мисли у песничких дела. — Понављање на памет научених песама, народних и уметничких, из ранијих разреда, и учење нових, као и најлепших места из већих спевова. Нисмена вежбања. — Излагање садржине, описи, тумачења, састива — најпре као вежбања на часовима но упутству, а после као задаци, домаћи и школски но један на 15 дана (ћирилицом и латиницом). Усмена и писмена вежбања задају се из школске и домаће лектире. VI разред (4 часа). — Штиво као у V, разреду (само из круга најновије књижевности). Књижевност. — Народни језик у књижевности (Вук Ст. Караџић). Утицај народне књижевности на уметничку (Вранко, Прерадовић). Најзнаменитија дела најновије српске (и хрватске) књижевности. Усмена и писмена вежбања као и у V разреду. Дела читати по могућству у целини, нарочито дела из најновије књижевности.