Prosvetni glasnik

222 ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

8) спрема пројекат за распоред предмета на утатеље, имајуки на уму спрему и жеље сваког учитеља носебице и мшпљеве специјалиста нојединих група, и износи га пред учитељски савет на расматрање и одобравање ; 9) руководи сам иди преко уштељских делегата, ко.је савет одреди, пробним (практичним), пријамним и накнадним испитима; 10) стара се о изврпгењу одлука учитељског савета ; 11) предлаже учитељском савету лица за разредне наставннке, за руковаоце кабинета, збирака и библиотека — учитељских и ђачких; 12) уводи у дужност сваког новог учитеља, номаже му стално саветима, упућује га у школском раду и често га походи на предавањима ; 13) похађа најмање четири часа недељно разреде и води рачун да походи сваког учитеља бар једанпут у два месеца н на тај начин да прати метод предавања, избор материјала којн се предаје и уопште на примену нрописаног нрограма; при том је дужан да бди над дисциплином у сваком разреду, прн сваком учитељу. После сваке походе води разговор с похођеннм учатељем, износи му његове добре и лоше стране у настави и дисциилини. Напомене излаже нисмено у засебној ревизијској књизи, која се ставља на расноложење надзорницима и дотичноме учитељу, у колпко се њега лично тиче. Критичке напомене и савете днректор треба да саошптава усмено ван часа и насамо, а у важнијим случајевима и писмено; 14) сазива на носебне педагошке састанке учитеље једне специјалности и.ш сродних специјалности, да им изнесе опажања надзорникова, не именујући личности; 15) контролнше вођење дневника ио разредима и главне снискове, као и писмена вежбања ученичка; 16) даје, у случају потребе, одсуства учитељима највише до 10 дана преко године у.једно или с прекидима; дуже одсуство одобрава министарство; Нааомена. Одсуство које даје директор не може бити продужење већ одобреног одсуства, нити продужење школског одмора. 17) при одређивању замене учитељу на одсуству, води рачун о томе, да не буду заменицн све једни исти учитељи, као и да врше замену најпре они који су чешће одсуствовали. Заменици наставља.ју рад оних који су на одсуству, или часове њихове замењују часовима својега предмета. 11] едмети наставника којн одсуствује више од месец дана расноређују се међу осталим учитељима. Последњи часови могу да се не замене; 18) поставља и отпушта школске писаре и служитеље и стара се да ови тачно врше дужности; 19) води врховни надзор над свом школском имаовином, коју нрегледа с времена на време, да, види како се чува, н најмање једанпут годишње, сам или преко изасланика учитеља, које бира учитељски савет, проверава све збирке и намештај, по инвентарима; 20) врши врховни надзор и над пансионатима, које похађа једанпут недељно, сам или преко два учитеља, које одреди савет, п пази на ред у пансионатима и на чување ђака у њнма; Наиомена. Учнтељ — лекар свагда присуствује тим ревизијама. 21) заједно са свима учитељима пази на успех и владање ђака, а за успех и владање благодејанаца даје у своје време извештај установи или лицима која их издржавају;