Prosvetni glasnik

444

ПРОСВЕТНИ ГДАСНИК

СРЕДЊЕ ШВЗОЛЕ ПОСТАВЉБЊА Указом Његовога Веллчанства Краља Србије Петра I, од 21 октобра 1905 године, на преддог господина Председника Министарског Савета, Министра просвете и црквених посл.ова, постављени су: у Богословији Светог Саве : за супл.епта г. д-р Недељко Котанин, пређашњи асистент Велике Шкоде; у Ваљевској Гимназији: за супдента г. Коста МариК, пређашњи супдент исте гимназије; и у Јагодинској Гимназији: за суплента г. Випентије РакиИ, свршени ученик философског Факултета. Указом Његовога Величанства Краља Србије Петра I, од 14 новембра 1905 године, на предлог господина Председника Министарског Савета, Министра просвете и црквених поааова, постављен .је: у Трећој Београдској Гимназији: за проФесора, доктор филосоФије г. Јован ЕрдељановгЛ, државни питомац, пређашњи суплент. ПЕНЗИОНОВАЊЕ Указои Његовога Велнчанства Краља Србије Петра I, од 14 новембра 1905 године, на предлог господина Председника Министарског Савета, Министра просвете и црквених послова, а по саслушању Минисгарског Савета, решено је: да се г. Димитрије АлексијевиЛ, проФесор прве београдске гимнасије, на основу § 70. закона о чиновницима грађанског реда стави у стање покоја с пензијом, која му припада по годинама службе.

РАСПИСИ МИНИСТРА ПРОСВВТЕ И ЦРКВЕНИХ П0СЛ0ВА

1) Управитељима учитељ. жкола. 2) Свима окружнил школскнл одборима . . . Готово сви моји изасланици, који су прошле школске године прегледали наше основне школе, доставили су ми да је и сад још врло сдаб успех из вештина. Ученици не умеју лепо да пишу, не умеју да певају, не умеју да цртају. Верује се да су вештине споредни предмети, па нм се у настави обраћа мање пажње и отуд је слаб уснех. Што су учитељи запоставили поједине наставне предмете пређе је узрок било и само министарство нросвете, које је без оправданих, педагошких разлога истицало да су у основној школи најважнији предмети: српски језик и рачун. На основи таквога мишљења, које и данас преовлађује, ови се предмети и сад највише обрађују. Тек после њих долазе други наставни предмети, а вештине увек још на последњем месту, у колико наставник стигне или управо уме и хоће да их обрађује.