Prosvetni glasnik

40*

ПАУКА И НАСТАВА

606

није се могао добити наставиик певања и музике. Без тога свака наша школа у Турској само животари, те ни из далека не може вршити оиу улогу коју би иначе вршила. К томе кад се дода, да није било ни наставника дртања. онда је лако иојмити колика се нразина осећала у Гимназији. Ове пак године (1904—05.) није било довољно наставника ни за научне предмете, јер г. Ђорђе Стајић, суплент из Солуна, и н>егова г-ђа Ангелина постављени су за Пљевља 1. јануара 1905. године, али су одмах добили одсуство и читаве школске године нису долазили на дужност. 5. У току школске године било је неколико важних иојава. Тако, од 30. октобра до 9. новемрра 1904. године није било предавања, јер је за то време спремана привремена зграда за Гимназију. 3., 4. и 5. јануара 1905. год. због превелике хладноће није било предавања цре подне. 7. и 8. Фебруара није било предавања због елабостп већине наставника и ђака (инФлуенда). ПроФесорски савет на својој седници од 13. априла отпустио је за свагда три ученика I. разреда Гимназије, и на својој седници од 26. априлаједпог ученика IV. разреда Гимназије за ову школ. годину. Сем излета које су поједини наставници (Географије и Природних наука) с појединим разредима чинилипо околини Пљеваља, учињен је 8. маја заједнички излет Гимназије, Девојачке и Основне Школе у Габитље (село два сата далеко од Пљеваља). 6. Ђаци IV. разреда Гимназије распуштени су за нижи течајни испит 25. маја, а полагали су испите: из Сраскога језика писмени испит (Свако је своје среКе ковач.) 27. маја, усмени 30 маја; из Шатематике 1. јуна; из Историје са Географијом 4. јуна,; из Францускога језика 8. јуна и из Турскога језика 10. јуна. Ученице Девојачке Школе полагале суиспит: I разред 11. јуна II. разред 12. јуна. Остала три разреда Гимиазије радила су редовно за све то време, у колико наставници нису били заузети испитима. 15. јуна одржато је благодарење, прочитана класификација и подељене награде. За награде дала је Општина за 80 круна књига и г. Драгомир Обрадовић, директор из Солуна, послао је неколико лепих књига, које даје школама Француска Алијанција. Најглавнији подаци о бројиом стању и ђачком успеху виде се из овог прегледа: