Prosvetni glasnik

РАДН>А ГЛАВНОГ ПРОСВЕТНОГ САВЕТА

39

После овога г. В. не остаје ништа друго но да, на основу наших напомена, на основу нових података и на основу свога наставничког искуства, које је стекао предајући Историју Српскога Народа у средњој школи по својој књизи, — напише друго издање Историје Срба, које ће, ако га у свему саобрази научним историјским истинама, да му згодан и прегледан облик и у опште дотера да одговара методским потребама средње школе, моћи да се усвоји као школски уџбеник. За такав му уџбеник ми желимо успеха, јер то одавно очекује настава Историје Српскога Народа у нашим средњим школама. Благодарни 1 'лавном Просветном Савету на поверењу. I. маја 1906. год. Београд. Јов. Радонић Сава К. Антоновић Тпх. Р. Ђорђевић Према опоме реФерату г.г. јЈвФерената Савет је оддучио: да се књиге: „Историја Српскога Народа, за ниже разреде средњих школа", I и II књига, од проФ. Миленка Вукићевића, овакве какве су не могу препоручити за откуп. Г.г. Јов. Радонићу, Сави К. Аптоновићу и Тих Р. Ђорђевићу, у име хонорара за реФеровање о овим књигама, одређено је спега сто двадесет (120) динара, VII . Прочитан је реФерат г. Љубомира М. Протића, редовног члана Савета, о књизи: „Анђелак, књига за децу", од Саватија М. Грбића. учитеља, у издању Ђорђевића и Гилића, књижара из Јагодине, којн су молили за одобрење да се њихово издање ове књиге може употребљавати за поклањање ученицима народних школа о годишњим испитита и да се може набављати за школске и ђачке књижнице. РеФерат г. Љуб. М. Протића гласи: Г^лавном Просветном Савету Књижицу „Анђелак", коју је за децу саставио Саватије М. Грбић, учитељ, прочитао сам. Она је састављена, како се, уопште, у нас састављају књнге за децу. Гледало се да буде разноврсности, шаренила, и то се постигло. Да иак разноврсност треба и може да има јединства, то је нашим дечјим писцима непозната ствар. У њиховим књигама тога зато и пема, иа стога нема тога ни у овој књижнцп. Поред песама и прича има у књизи и загонетака (стр. 62), али беч решења, рачунских задатака (стр. 86) са решењима (стр. 87), имп упута „за мале забаве" (стр. 82) и за прецртавање на таблици" (стр. 47), слика без текста, ко.је треба да читају ученици (стр. 33 и 37), ну ову последњу нико од њих неће умети да прочита. Ипак од свега највише има песама и прича, првих на десет а других дваестак. Песме су махом са лепом тенденцијом, али нису најлепше, од незнатних несннка и непеснива; две су само од Змаја Јов. Јовановића. .једна од Владе М. Јовановнћа, па и ове нису особпте.