Prosvetni glasnik

504

иросветни гласник

VIII разред — а) Ллгебра (1 час) — Биномни образац; систем.атско понављање најглавнијих делова из алгебре. б) Геометрија (2 часа) — Основи аналитичке геометрије у равни. Елииса, иарабола и хипербола. Систематско понављање најглавнијих одломака нз геометрије. Наиомена — У сваком разреду, из обе математичке гране поједан школ- ' ски задатак месечно, а домаћих зада.така по потреби и витпе. У VIII разреду што више школских и домаћих сложевијих задатака. 12. Филозофска пропедевтика — VIII разред (3 часа) — Основи психологије; основи логике. 13. Слободно цртаље — I разред (2 часа) — Облици уравни ( дводимензионе слике) — Основи цртања: линије, углови, геометријске слике и најнростији, равни орнаменти — све по наставникову цртању и објашњавању на школској табли и по заједничкој прегледници (зидној таблици). Посебне прегледнице никако не употребљавати. IIразред ( 2 часа) — Облици у иростору (тродимензионе слике) — Скицирање просторних предмета (геом. тела и простијих ствари), најпре у геометријском (пројективном) нацрту (практпчно-слободоручно -правоугло иројектовање), а затим у иерсиективном (практично-слободоручно-централно пројектовање), и напослетку сваки задатак упоредо у оба начина но моделима и стварима. — Сви се задаци раде по наставннкову усменом и граФичком објашњавању и гледању самих предмета и модела од жпце и дрвета. — Све у скицама и слободном руком. III разред (2 часа). Правила осветљења и вежбање у сенчењу Сенчење геометријскнх и перспективних нацрта разнпх предмета. Практично очигледно објашњавање основних правила осветљења и сенчења, по моделима од дебеле хартије, дрвета и гипса. Перспективно цртање н сенчење дрвених модела, зграда, споменика и мостова; цртање унутрашњег нзгледа учионице и предмета у њој. Цртање у пољу. IV разред (2 часа) — Састав и склад боја — Цртање обојених модела и ствари и колорпсаних лнтограФских нрегледница орнамената н зграда. Уз ово, практично објашњавање физичкнх и физиолошких особина боја (техника и хармонија — мешање и здружпвање боја). 14. Краснопис — I разред (2 часа) — Практични (ирости) облици — Управнн и коси начин иисања обичним перима; понављање и поправка. иисања, наученог у основној школи. — Изучавање појединих иисмена српске азбуке ио сличним групама (генетички). Саставни делови, облици и размере нисмена и начин њиховог везивања у речима. Писање речи и реченица. Облици циФар? арапских и њихове размере према писменима. — Писање иоучних реченица и омањих историјских и патриотских састава, поступно све ситније уз потребне хигијенске поуке. — Писање латинице и готице. II разред (1 час) —■ УлеПшани (калиграфски) облици — Улепшани облици управног и косог начина писања обичним нерима, истим редом као и код простих облнка. — Писаље тупим перима; округло (ронд) иисање. — Основне црте и поједина писмена мале азбуке округлог писања. Начин везивања ових писмена у речима. Велика азбука; писање речи и реченица тањим перима и иоступно све ситније. Вежбање с двоструким ронд перима. Практична примена округлог писања. — Изучавање округлог косог писања (батард) и његова примена. Писање латинске округле (ронд) азбуке, речии реченица. Наиомена — Сви се задаци раде према наставникову објашњавању и иисању на школској табли и према велпким зидним таблнцама.