Prosvetni glasnik
72 0 просветии гласник
Ми смо се нарочито зауставили на оним промјенама, што се догађају у добу младости, у добу адолесдендије, у перијоди тако еминенте важности по Научну Педагогију и Дидактику. И ако су научна дата о дјететовом психофпзичком развићу тек на прагу испитивања, ипак нам она дају дивну персиективу за антрополошко, педагошко и психолошко ироучавање дјетета, а спедијално јака. Нека ово буде један од малих прилога, нашој новој иедагошкој науци. Ко се више интересује о овом ено му цитираних дјела, а особито оно од Др. Стенли Хола; нека сам предузме оваква испитивања, па ће му на темељу добивених података само од себе доћи „ФилозоФСка интуидија", јер и у Научној Педагогији људски интелекат не смије својевољно крстарити у гапекулацији, нити дати маха разузданој Фантазији да жари и пали на рачун научног иснитивања. Писац ових редака изнно је на неколико мјеста многе проблеме, који се непосредно дотичу и проширују ову штудију, и мисли, да неће бити згорег, ако их наведе: 1.) Чланци: 1.) Мстоде и резултати некојих педагошких исиитивапа (Наставник, 1907.). 2.) Тјелесно растсње дјеце (^арге^ак, 1907.). 3.) Антроаолошка и психофизичка мјерења ђака (Просветни Гласннк, 1907.) 4.) Проучавапе вашингтонеких ђака (КазЂауш Ујезшк, 1907.). б.) Мозак и васиитање (Школскн Лист, 1907.). 6.) Физиолошка основица васиитања (Просветни Гласник, 1907.). 7.) ЈРазвиЛе душевних сиособности у школског дјетета (Гласник Српског Другатва за Дечју Психологију, 1907.). 8.) Чулно оиштење деотета (Гласник Српског Друштва за Дечју Психологију, 1907.). 9.) Експериментално исиитивање саособности у ђака (Наставник, 1907. год.). 10.) Индивидуалне разлике душевних сиособности у дјеце (Учитељ, 1907.). 11.) Индивидуалне разлике у ђака (№арге(1ак, 1907.). 12.) Наука о човјеку с научне и иедагошке етране (Учитељ, 1907.). 13.) Наслијеђе и ваеиитањс (Жарге<1ак, 1905.). 14.) Нови иокрет у педагогији (ДаргеДак, 1904.). 15.) Чланци из Ексиерименталне Педагогије (Школски Одјек, 1904. до 1907.). 16.) Сексуалне разликс у свјетлости Нове Антроиологије и Ексаерименталне Психологије (Учитељ, 1904.). 17.) Чулна иерцеиција у ђака (Марге<1ак, 1904.). 18.) Проблем васиитања (Просвета, 1907.).