Prosvetni glasnik
204
ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК
23. 0 уједначењу одена из владања у свима средњим шкодама. 24. Да се изради илаи и програм за иисање књига. које ће се поклањати о годишњим испитима. 25. 0 књигама за књижнице основних шкода по селима и градовима (спискови). 26. 0 дивитима за уиотребу у школама. 27. 0 школским клупама. 28. Снисак учила у основној школи за Физику, минералогију и хемију. 29. Мишљења новодом предлога појединих школских надзорника у средњим школама, чији су предлози достављани Савету на оцену, на пр. треба ли установити осми разред гимназије; требали установити интернат за ђаке, чији родитељи не живе у месту где се уче, итд. итд. 30. 0 укидању годишњих испита у средњим школама. 31. 0 усправном писању у основној школи. 32. Стечаји за буквар, читанке и друге школске књиге. 33. Да писци подносе но три књиге своје, две за реФеренте а једну за књижницу Министарства Просвете. 34. Свођење шесторазредних гимназија на четвороразредне и обрнуто. 35. Да ли да се уведе руски језик у наше средње школе, у које разреде и с колико часова. 36. За које наставне предмете и за које разреде основне школе треба да има уџбеника. 37. 0 издвајању реалног одсека у засебну школу под именом реалка. 38. 0 отварању Јавних Библиотека у Србији. 39. 0 превођењу ученика Учитељских Школа у старије разреде и о учитељском испиту. 40. 0 нриватним средњим школама. г) Школске књиге. Необично велики број књига прошао .је кроз Главни Просветни Савет. Неке је он оцењивао и но два, три, четири и више нута. Поређати све те књиге, почињући од Катихизиса малог и Катихизиса пространијег, био би велики посао и без особите вредности. Зато се овде и изостављају њихова, имена. Довољно је само знати да су нанред истакнутим појмом „школске књиге" обухваћени : а. уџбеници за основне и средње школе; б. помоћне ручне књиге за ђаке основних и средњих школа; в. номоћне књиге за насгавнике; г. књиге за школске књижнице; д. књиге за иоклањање ученицима о годишњим исиитима; ђ. геограФСке карте, слике и друга наставна средства; е. напослетку и неке књиге за Велику Школу на пр. Синтактички задаци II део: наука о временима и начинима од др. Јована Туромана за слушаоце Велике Школе, али које Савет није хтео да прегледа „јер није надлежан".