Prosvetni glasnik
1010
11Р0СВЕТНИ ГЛДСНИК
Модитва. Модитва је у служби образовања карактера. Њом се допуњује настава из хрншћанске науке. Она унраво даје ученику прилике да се приближп творцу неба и земље, коме су управљени наши погледи; да се приближи Исусу Христу, који је идеал моралног карактера. Ми верујемо да светом управља виша сила, која га је и створила и која га одржава, која је вечна, свемоћна, савргаена. То је Бог, који правду и доброту награђује а зло казни. Молитвом се упућују ученици да му буду захвални, да му се моле .за помоћ у раду за добро и да чува од зла. Молитва крепи, улива наду. Она је најбоља прилика, која чува да душа не залута, већ да се уздигне и да тако воља човекова остане стална у раду према морадним и религиозним начелима. У почетку гаколске године ученици ваља да. се у свечаном руху у лепо украшеној и чистој учионици моло Богу да им даде снаге да савладају тешкоће у раду, да буду добри, послушни и у свему ваљани. Призивање Св. Духа, дакле молитва у цркви, треба да буде само прва тачка ове свечаности. У школи ваља да се свечаност наставља у присуству ученичких родитеља. По нанред утврђеном програму поједини ће ученици декламовати коју песму, у ко.јој се славе милост и дела Божја, затим се рецитују пригодне речи из Св. Писма; учитељ држи кратак говор, и онда сви ученици невају црквену а може и коју одабрану светковну песму, чија је садржина ипак више религиозна, и тим се свечаност завршује. Ако је мање ученика, свечаност треба да је заједничка, иначе може бити и посебно за ниже и више. разреде, у ком се случају може и програм свечаности боље да подеси. Ученици првог разреда треба да су на овој молитви заједно с ученицима другог разреда. Благодарење, молитва на крају школске године као захвалност Богу на учињеним добрима треба да тече исто овако. Програм саме свечаности увек да обухвата градиво из наставе у оба ова случаја, а никад ново, што раније ннје обрађивано. Рад и молитаа преко целе године ваља да су заједно као што је то од вајкада. Ученици да се моле Богу пред првим часом пре подне и по свршетку часова после подне. Молитву да читају поједини ученици но утврђеном реду, али но мора и не треба да буде стално једна иста модитва. Избор модитава извршиће наетавник. По неки пут довољан је и само неки стих иди изрека из Св. Писма, деци добро позната. Најчегаће треба ученици као модитву да отпевају ионеку дрквену песму. Песме за ово одређује наставник с обзиром на њихову садржину, која ученицима мора бити позната, да је у најтешњој вези с наставом из веронауке у појединим разредима, а да се има у виду и узраст ученика.