Prosvetni glasnik

ШКОЛСКО КРКТАЊЕ

571

Нааоме :10 и претрес као код Францтеког. Писмено вежбање као у III р., а сем тога се ди.(ту.ју п непознатн текстови. Годишње 3 разредна задатка. V ризред: у свему се радн, као што је нропнсано за Француски. 4. Изучавању рускога језика циљ је, да се може сдободно користити научном н лепом књпжевношћу, а предаје се у II и III разреду са по 2 часа недељно и у IV са једним часом. II разред: течно читање, правилно изговарање, Фонетички закони с особитом пажњом на акценат, изучавање руске морфологије уноредо са ст. словенском; превођење с руског из читанке (прозни и ноетски одељци). У другој половини године два разредна вежбања (диктати 15—20 редова из нознатог текста). III ргзред: читају се дужи одломци и краће целине најбољих руских белетрнста и преводе се на бугарски; кратки подаци о писцпма и опгате напомене о делу. Годишње 4 разредна задатка (диктовање, одговори на питања из познатог текста с донуштењем да се ученик служи текстом). IV разред: по могућностп треба прочитати који рад у целинн од Пушкпна и Гогоља на овамо и говори се с ученицима о садржинп. Годишње 2 задатка (одговор на питања из проученог текста). Ако је могућно, обука треба да буде ча руском. Као лектира у III и IV разреду препоруиују се нодесни радови овпх иисаца: Пушкина, Гогоља, Љермонтова, Тургењева, Толстоја, Корољенка и Чехова. Класични језици уче се у тој намери, да свршени гимназиста можв разумети и иреводити најлавше грчке и латпнске писце. 5. Латински језик предаје се у каасичним и полукласичним гимна зијама и то са овим бројем часова: I разред (оба одсека) 5 часова недељао, П разред К1асичне гимназије 4, полу.г тсичне 3, Ш кдасичне 4подуктсичне 3, IV (оба одсека) по 4, у V класична гимназија 5, нолукласична 4. I ргзред: азбука. изговор, дужина слогова, нагласак, иравилни облици именицг и придеиа, заиенице и бројеви, глаго .1 е?8е, 1, II и IV врета глаголска у целини, од Ш садашњз, прођ. несвршзно и прво будуће. Чита се из чптанке н преводи и с латинског и с бугарског, а при чигању се објашњавају лахша синтактичка правила. Разредна ввжбања по два двомесечно, и то кгд се нодесни одељци заврше (краћи превод са бугарског на латински). II ра.зред кла.сичне гимнгзкје: ненравилна промена глагола (заједно с целом III врстом) п имени, ДеропепИа и зетИеропегШа, V. апотаИа и (1еГесИуа, опширније о бројевима. Читање из читанке и превођење обострано уз онширније синтактичке напомене. У четвртом двомесечју, место читанке, читају се биограФије од К. Ненота (Мидтијад, Ханибал, Катон). Вежбања као у I разреду. V пстоме разреду иолцкласичне гимназије ирограм је исти, само се Непот не чита. III разред класичне гимназије : у првој половини године, саједним часом недељно, кратко систематиеање синтактичких правила и упоредо с тим нревођење нз Ое ће11о 6-аШсо (рат с Хелвећанима и са Ариовистом, и.ш Галски устанак); у другој половини прва и трећа беседа Цицеронова нротив