Prosvetni glasnik
НАСТАВА Н КУ.ИУРА
517
Просечна тежина код ученика такође је мања и неједнака, мање расте него што треба од 2-9 до 2*3 см. Ради лакпгег констатовања о стању развијености код ученика послужио сам се и И§пе1-овим начином. Пигнетов начин за одређивање развијености примењен је за сада у Француској и немачкој војсци. Он се састоји у томе: што се одузимањем бројева, којима је изражена тежина и обим од броја висине, добија један стадни број, индекс, који казује јачину развијености и способности за регрутацију. Ако тај индекс износи од 1 до 20, онда то преставља јаку развијеност. Од 20—35 средњу ра,звијеност, а од 35 па на више слабу развнјеност и неснособност. Примена Пигнетовог индекса код ученика основних школа, упоређена код добро развијених и здравих ученика мања је за 1 до 2 него што треба да је.