Prosvetni glasnik

184

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

вати у Разредним Већима осталих разреда, присуствовати састандима ПроФесор. Савета, водити ученике у цркву, ићи е њима у екскурзије, итд. Те дужности мора вршити што тачније, најсавесније, јер се тај рад његов види, подлежи оцени и директоровој и осталих колега: од тога му рада зависи углед међу наставницима и оцена у Министарству. То му је главна дужност. А иосао разредног старешине узима се као сноредан. На њему се ради, колико се може и кад се стигне. Сваљујући много посла на једнога човека, сам закон довео је разреднога старешину у немогућност да врши све одређене послове. Одредбе његове постале су илузорпе. И најсавеснији радник школски мора се огрешити о закон. Тако не треба да остане. Или ваља, измењујући закон, олакшати посао разредном старешини, или му се мора смањити број часова. Други став чл. 81. законо о средњим школама гласи: „За разредног старешину ће директор гледати да постави оног ироФесора, који у дотичном разреду има највише часова". С овога гледишта треба поћи у истраживању могућности да разредни старешина одговори потпуно својим дужностима. Кад се признаје, законом, потреба да разредни сгарешина у свом разреду има мало већи број часова, опда га ваља што јаче везати за његов разред. Њему треба створити могућност да се бави што дуже у своме разреду, да је у честом, управо непрекидном, додиру са ученицима свога разреда. Васпитач треба да је уза свога васпитаннка; разреднп старешина да је у своме разреду. Разредни стареишна не треба да има часова ван свога разреда. Број његових часова не сме ни иначе бити великц, ни у којем случају веКи од десет. Колико је мањи број часова разреднога старешине, у толико му остаје више времена, да га употреби на свестраније упознав-ање ученика, на истраживање начина да их привикне на редован и озбиљан рад; на нохођење наставничких предавања; на похођење болесних ученика; на обилажење станова ученичких; на општење с родитељима и старатељима њиховим. * Овом се предлогу може приговорити: 1, да би се наставници, привезани за један разред, за извесан предмет с малим бројем часова, запуштали; да не би пратили науку; да би морали узети у свомразреду и по који предмет. што не иде у њихову струку; 2, да би се повећао број наставиика по свима средњим школама, па би се тим повећао и буџет за средње школе; 3, да ни до сада није било довољно наставника за средње школе, а сад ће се осећати још већа оскудица у наставницима, кад се стану отваратИ школе у новим крајевима.