Prosvetni glasnik
НАСТАВА И КУЛТУРА
МЕШАРОДНА КОМИСИЈА ЗА МАТЕИАТИЧКУ НАСТАВУ од Мих. Петровића Посде дугог н исцриног иретреса иитања о проиагацији математичких знања, о савременим потребама разних етрука у којима су та знања главни или помоћни елеменат, и о томе у колпко је данашња матоматичка настава прилагођена тим потребама и правцима у којима се ове данас све више развијају, донесена је на конгресу математичара, држаноме у Риму 6 — 11 аирила 1908 године, једногласна одлука: да се приступи организацији колективног рада у свима културним земљама, на свесграном компаративном проучавању математичке наставе и на спреми материјала који би омогућио доношење одлуке о једновременим измепама у овој настави у земљама које буду вољне прићи томе покрету. У томе циљу конгрес је поверио про®есорима Г. К1ет-у (Гетинген), 8ћ' (т. СггеепћШ-у (Лондон), и Н. Гећг-у (Женева) да конституишу једну Међународну комисију за математичку наставу која би имала да организује компаративно проучавање метода и програма у средњој математичко.ј настави у разним земљама, и да о томе спреми потребан материјал који би се имао претрести на једном међународном конгресу. Еонституисање је комисије извршено одмах, још у току исте године; централни одбор, састављен од поменута три лица, одмах је (састанак у Келну, септембра 1908) саставио план за прве почетке рада, саопштио га Владама земаља за које се могло очекивати да ће се одазваги овоме међународном покрету и добивши повољне одговоре и пристанке готово свих Влада којима се обратио, централни је одбор одмах ступио у везу са одређеним делегатима разних држава, организовао са овима целокупан посао и упутио га тако, да је он данас врло интензивно развијен и да ће се ускоро имати сав потребан материјал