Prosvetni glasnik
НАСТАВА И КУЛТУРА
49
двоциФреним бројем. Дељење до шестоцифрених бројева са једноциФреним бројевима и десетицама. IV ш^о^дс^а година. A. а) Четири основне рачунске радње с бројевима од 1 до 1000, а затим и с бројевима преко 1000. б) Четири основне рачунске радње с бројевима преко 1000. Б. Четири основне рачунске радње с бројевима преко 1000. B. а) Четири основне рачунске радње с целим бројевима од 1 до 1000 и с десетним бројевима од две десетне ци#ре (множитељ и делитељ цели бројеви). б) Четири основне рачунске радње с цедим бројевима нреко 1000. В. а) Четири основне рачунске радње с целим бројевима од 1 до 1000 и с десетним бројевима од две десетне цифре (множитељ и делитељ цели бројеви). б) Четири основне рачунске радње с целим бројевима преко 1000. Појам о простим раздомцима, ко.ји се чегаће јављају. Поред овога у једном програму има четири основне рачунске радње (елементарно) с простим разломцима (множитељ и делитељ цели бројеви). в) Четири основне рачунске радње с десетним бројевима. Нросто правидо тројно. г) Четири основне рачунске радње с цедим бројевима преко 1000, са десетним бројевима и лакши случајеви са простим разломцима (множитељ и делитељ цели бројеви). Г. Четири основне рачунске радње с целим бројевима (до 7 циФара), множитељ до четвороцифрених и делитељ до тропифрених бројева. Четири оеновне рачунске радње с десетвим бројевима (до хиљадитих); множитељ и делитељ цели бројеви. Италија. Треба обратити пажњу на програм за основне школе у Италији, који је у важности од 1905. године. I разред. — Бројење усмено и писмено до 100. Практична вежбања уемено и писмено у четири основне рачунске радње до 20. II разред. — Бројење усмено и писмено до хиљаде закључно и хиљаде до десет хиљада. Усмена вежбања у четири основне рачунске радње до 100 и писмено са хиљадама до десет хиљада. (У множењу и дељењу множитељ и делитељ треба да буду једноцифрени). Решавање лаких практичних задатака. Очигледно представљање обичних разломака. Елементарно практично упознавање са једипицама мера (дужине, запремине и тежине), које се најчешће употребљавају. просветни гласник, I вњ., 1 св., 1914. 4