Prosvetni glasnik
Службени Део
Чл. 6. Све ове одредбе важе и за оне насгавнике стручних школа, који имају исте квалификације Чл. 7. Ова Уредба важи за делу територију Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца, и то од 1 маја ове године. Према њој се имају одмах срачунати повишице и плате свију наставника средњпх шкода без права на накнаду за време пре 1 маја ове годинеУказом Његовог Краљевског Височапства Престолонаследника Александра од 15 јуна ове године, на предлог Господина Мпнистра Просвете а. по саслушању Мпнистарског Савета, прописана је: У Р Е Д Б А 0 претварању досадашњих наутичких школа у Дубровнику и Котору у државне поморске академије. I Опште Одредбе Чл. 1. Полорске академије у Дубровнику и Котору су државне школе и издржавају се из државних средстава. Оне су под падлежношћу и непосреднпм надзором школског одсека Покрајинске Владе за Далмацију, а врховни надзор над њима врши Министарство Просвете. Чл. 2. Задатак је ових Академија да младићима, који желе да се посвете часиичком звању у трговинској морнарици, пруже потребну теоријску и практичку спрему за тај позив. Чл. 3. Ове су поморске академије четвороразредне. Сваки разред траје годину дана. За практично спремање ученика служи школски брод. Чл. 4. Наставни је језик за све предмете српско-хрватски. 11 Настава Чл. 5. У поморским академијама изучавају се к&о обавезни ови предмети : 1. Вероиаука, 2. Српско-хрватски језик, 3. Енглески језик, 4. Талпјански језик, 5. Земљопис, 6. Историја, 7. Математика, '8. Геодезија, 9. Физика, 10. Наутика, 11. Наука о бродским стројевима, 12. Метеорологија и океанограФија, 13. Основи бродограђе и опреме бродова, 14. Бродско маневровање и сигнализовање, 15. Наука о бродском рачуноводству, 16. Поморско трговачко и менично право, 17. Бродска хигијена, и 18. Телесне вежбе и вештине (пливање, веслање, једрење морнарски рад). Чл. 6. Као слободни предмети могу се изучавати: словенски језпци, Француски и немачки језик, стенографија и певање. Други слободни предмети могу се према потреби увести гго допуштењу Мшшстарства Просвете. Чл. 7. Образовање ученика за време док су укрцани на школској лађи, претежно је практично и обухвата: а) Наутичку обуку, односно увођење у навигациону службу, б) поморске вежбе и науку о поморству, в) номенклатуру поморства, г) увођење у бродску службу. д) увођење у руковање стројевима. Теоријска обука има се ограиичити на оно, што је најпотребније.