Prosvetni glasnik

106

Просветни Гласник

РЕКАПИТУЛАДИЈА

сЗ

сб

гв

Од

свих згрида ;

е

Сазидано је зграда

Било је школа у којима има стан

Си СО

5 3 _3

и

И!

X

и 3 О о V

X

>.

5 Ј О о

X о о В

5 5-5 К "З 3 >-> н 'о 5 ■< к о

2 сх

% >-» Сб 2: о

3 р3 О о 5 н о = а о-. с.

Е-1 5

за средн школу

сз И О О к ° в св «

за друг( диљеве

за директора

•9 О) « к га к р-. о

Србија ....

63

91

2б4.560

•27

8

2

31

8'

15

29

21

41

6

20

Црна Гора • •

11

13

■20.400

6

1

3

2

3

8

4

В. В. Б. • ■ •

13

16

3.000

'

-

7

1

1

13

1

о

9

13

Свега • •

87

120

277.960

п

8

2

44

1

9

19

4-4

25

51

15

37

(Наставиће се) МИЛАИ К. ПЕТКОВИЋ

ОСМОГОДИШЊЕ ОБАВЕЗНО ШКОЛОВАЊЕ МЛАДЕЖИ У НАРОДНИМ ШКОЛАМА Питање о трајању учења и васпитања народне младежи у нашим народним школама је једно од најзначајнијих питања из области уређења наших народних школа. Рационално решење овога питања допринело би у великој мери културноме развићу и напредовању нашега народа, а нарочито онога дела нашега народа коме је историјска судбина доделила да одбија и навалу од истока на запад, и од запада на исток, и који је због те своје судбине изостао у културноме развијању. По томе је ово питање одвећ значајно питање, и то не само као просветно, већ и као државно питање. ЧетЕорогодишње школовање народне младежи у народним школама није довољно. Са тако кратким школовањем народне младежи у народним школама не задовољавају се државни просветни управљачи ни у којој напредној држави. У свима напредним државама обавезно школовање и васпитање народне младежи траје знатно дуже, па је зато у другим напредним државама и утицај народне школе на народни живот знатно већи но у нас. У нас је, због одвећ краткога школовања народне младежи у народним школама, утицај народне школе на народни живот толико слаб да се он готово и не опажа. Ова :во тврђење изгледа неверно, или бар претерано, али то тако изгледа кад се на ствар гледа издаље, а кад се ствар посматра изближе, и кад се у њу загледа дубље, онда се мора доћи до уверења да је утицај наше народне школе на народни живот у истини одвећ слаб, да је оно што се сматра као успех народне школе само тренутни успех, који