Prosvetni glasnik

Годишњак Средњих Школа

691

По успеху ученика и ученица је ове школске годике овај бројни однос:

СВРШАВАЈУ РАЗРЕД

Полажу разредии испит

Понављају разред

Губе ираво на . школовање

одлично

врло добро

добро

СВЕГА

м.

ж.

м.

ж.

м.

ж.

м.

ж.

м.

ж.

м.

ж.

м.

ж.

Србија Црна Гора .... Б. Б. Б.

938 159 501

930 20 284

3953 706 1271

2456 122 609

5047 971 1970

2995 140 574

10938 1836 3742

6381 282 1467

5506 1073 1176

2741 158 332

1420 232 332

898 39 92

118 21 13

56 7 4

Свега • • •

1598

1234

4930

3187

8988

3709

15516

8130

7755

3231

1984

729

152

67

Укупно • •

2832

8117

12697

23646

10986

2713

214

°/о " *

7,37

21,—

32.83

61.20

28,41

7,02

0,57

IV. НАСТАВНА СРЕДСТВА 1. Школске збирке. Као што ће се, кад буде реч о школским зградама и школском намештају, двојити оне у Србији и Црној Гори од оних у Б. Б. Б., тако ,се исто морају одвајати школске збирке школа у првим покрајинама од збирака у онима другима. Јер, и ако је пре рата у Србији било средњих школа које нису биле снабдевене училима или су имале неугледне збирке, било је и таквих које су се могле поносити богатим и лепо уређеним кабинетима и збиркама, док је по ослобођењу ретка школа у којој је затечено по нешто од некадашњих збирака, па и то најчешће разбацано и искварено. Старих инвентара није било, а нови су пописали то мало затечених ствари. Школе у Ј. Србији и Црној Гори биле су по ослобођењу у овом погледу потпуно празне. Такво је стање и кроз целу школску 1921—1922 годину до пред сами крај школске године. Крајем марта месеца 1922 године стижу из Немачке поруџбине које је, преко нарочито одређене комисије од једног инспектора јестаственичке наставе у Министарству Просвете и два професора средњих школа, извршило Министарство Просвете у разним немачким фабрикама за суму од 400.000 динара, којима је Министарство располагало. Један од инспектора јестаственичке наставе, Г. Миливоје Симић, припремио је раније, према податцима добивеним од свих средњих школа у Србији и Цр. Гори, спискове свих учила потребних појединим школама. Према тим списковима је комисија снабдела школе на тај начин што су потребна им учила пакована у самим фабрикама у Немачкој и упућивана непосредно школама, док је поменута комисија у Београду само водила рачуна да ли поруџбине свакој школи стижу и настојала да се стигли материал из Београда одмах даље шаље. Тако су тада средње школе Србије и Ц. Горе снабдевене најпотребнијим збиркама физичким, хемијским, зоолошким, ботаничким, абиолошким, за цртање, географским и историјским картама. 44*