Prosvetni glasnik

15*

Годишњак Средњих Школа

227

Кад ко напише — ако има времена — треба да прочита оно што је написао, и да поправи погрешке. Овом приликом треба деци показати како се раздвајају две речи које су написане уједно, и како се везују две речи које су погрешно спојене. Нааомена. — За стављање тачке и запете између реченица, децу треба вежбати и пре овога писања, у току године, за време читања, и то овако: Кад једни читају, други нека пишу реченице (по две, а доцније и по три) на табли, и нека ставе знаке где треба. Реченице задавати из читанке. Према потреби треба их мењати, ако нису подесне. Нарочито удешавати да дође тачка. Погрешке, ако их има, да поправљају сами ђаци. т> с. којић

ГОДИШЊАК СРЕДЊИХ ШКОЛА ЗА ШКОЛСКУ 1921—1922 ГОДИНУ — Један покушај (6) III. УЧЕНИЦИ Колико је ђака у којој средњој школи, којега пола, из које државе и које народности било на почетку, а колико на свршетку школске године 1921-22, приказују табеле на стр. 228. Из њих се види да су ученици готово листом били из Краљевине Срба, Хрвата и Словенаца, и народности српско-хрватско-словеначке, док је из других држава и других народности био тако мален број ђака да скоро ишчезава. Ученица је, као што се види, било око четвртине од укупног броја ђака, и према њихову броју у појединим разредима, могла су се само на неким заводима уредити поједина претежно или чисто женска разредна одељења. Само је у великој реалци у Сарајеву био већи број женских одељења, јер се у велику гимназију у Сарајеву намерно нису ни примале ученице из прва четири разреда. Према томе броју ученица и одељења, веома би потребно било основати једну женску гимназију у Сарајеву, али се та мисао није могла остварити, јер нема посебне, за то подесне зграде. Иначе је у свима средњим школама у Босни и Херцеговини проведена коедукација, која наилази на потешкоће нарочито због тога што у појединим заводима : — како је већ споменуто нема никакве, или нема подесне собе у којој би боравиле ученице у време одмора. Разлика између броја ђака на почетку и крају школске године настаје у главном због пурификације, т.ј. због одстрањивања оних ђака првог и другог разреда који на крају првога полугодишта не удовоље у половини или више од половине обавезних предмета.