Prosvetni glasnik

Општи део

693

3) и 4) шаље се Министру просвете на одобрење и постаје извршна тек онда кад је он одобри, али се таквом ученику одмах ускраћује даље долажење у школу. Код примене ових казни води се рачуна не само о кривици коју је ђак учинио, већ и о његовом учењу и владању за последње две године. За.време трајања ма које од ових казни, ученик не може приватно полагати испит у оним школама из којих је искључен, односно удаљен. За случај изгнања из тачке 4) с правом полагања испита, школу у којој ће ученик приватно полагати испит одређује Министарство просвете. Оцењивање ученика § 44 За оцењивање ученичког успеха има пет оцена: одличан (5), врло добар (4), добар (3), слаб (2) и рђав (1). § 45 За оцењивање ученичког владања има четири оцене: одлично (5), врло добро (4), добро (3) и лоше (1). § 46 Сваки је наставник дужан пратити рад и успех сваког свог ученика и на крају тромесечја утврдити оцену успеха. § 47 Сваки наставник је дужан стално посматрати интелектуалне, моралне и друштвене особине, имовне и породичне прилике, као и здравствено стање својих ученика, како би разредно веће могло тачно утврдити индивидуалну карактеристику сваког ученика и према томе подешавати свој наставни и васпитни рад. § 48 На крају сваког тромесечја разредно веће даје ученику оцену владања. § 49 Ученик који две узастопне школске године добије лошу оцену из владања губи право на школовање у том месту за једну школску годину.