Prosvetni glasnik

702

Просветни гласник

службу просветног, или по могућству другог каквог ресора уколико испуњавају законске услове за тај ресор и струку. § 83 Ради усавршавања наставника у методском поступку, Министар просвете ће се старати да известан број наставничких места у највећим културним центрима, по класификацији места од стране Главног просветног савета, попуни новим суплентима, с обзиром на јачину њихових квалификација. Овако постављени супленти могу провести највише две школске године у тим местима, а после истека тог рока премештају се у средње школе мањих места. У Београду, Земуну, Загребу, Љубљани, Скопљу и Сарајеву, поред суплената предвиђених овим параграфом, могу се постављати само професори који су служили најмање 5 година у другим местима и одликовали се наставним радом. Дужности наставника § 84 Директор је старешина школе. Његове су дужности: 1) да управља школом по закону, прописаним правилима и наредбама Министарства и да правилним путем упућује образовање и васпитање омладине у својој школи; 2) да се стара о тачном држању часова и извођењу програма; 3) да што чешће похађа часове наставника и даје упутства како ће најуспешније предавати своје предмете, а по потреби да држи и угледна предавања из своје струке; да, према извештајима разредног већа, контролише рад ученика у свима разредима и предузима потребне мере за побољшање успеха; 4) да наставнике упознаје са новим правилима, расписима, наредбама; 5) да новим наставницима, при увођењу у дужност, даје сва потребна упутства у погледу наставе и администрације; 6) да сазива седнице наставничког савета и стручне наставничке конференције и да њима претседава; да на тим конференцијама, споразумно са стручним наставницима, одређује наставни лоступак за сваки предмет и разред и утврђује опште норме за оцењивање ученика; да се стара о извођењу угледних предавања