Prosvetni glasnik

Општи део

1027

Од почетка другог тромесечја по два школска задатка тромесечно с латинског на народни језик. II разред (3 часа недељно) Граџатика. Понављање и допуњавање пређеног градива у I разреду. Депонентни глаголи; перифрастична коњугација; уегћа апоша1а; асЈуегШа; особености основних облика важнијих глагола по свима коњугацијама (перфекат, партицип перфекта пасива или супин). Из синтаксе: важније особености падежа на које се у штиву наиђе; употреба имена градова; сопбеаШо 1ешрогит; аблатив апсолутни; асси§аИуиб сига гпНпШуо и друге главније појаве које се разликују од нашег језика. Штиво. Поједине реченице и непрекидно штиво: 1) световно: басне, приче и анегдоте као у I разреду. Лакша одабрана места из прозних писаца (УНотопс! и др.); 2) црквено: одабрана места из Јеванђеља; Оче наш; Вјерују и др. По два школска задатка тромесечно. III разред (2 часа недељно) Граматика. Понављање и допуњавање пређеног градива, нарочито допуњавање знања о подређеним реченицама и о падежима, све на штиву. Штиво (у хрестоматији). Лакша и лепша места из Цезарових Коментара о галском рату и из других прозних дела. Одабрана места из Дела и Посланица апостолских. Тебе Бога хвалим; првих 18 стихова прве главе Јеванђеља по Јовану, као и друга одабрана места из црквених текстова латинских. Годишње четири школска задатка с латинског на иаставни језик, приближно у једнаким размацима. IV разред (2 часа недељно) Граматика. Понављање и допуњавање пређеног градива, и то само на штиву. Штпво (у хрестоматији). Плиније Млађи (први хришћани), Цицерон (први говор против Катилине или што друго из његових говора); које лакше и занимљивије место из Сенеке; избор из Августина, Амвросија и других латинских црквених писаца и текстова (лепо место, молитва, песма и др.). Школски задаци као у III разреду. Напомена. У сваком разреду треба да се научи по један или два одељка напамет, по нахођењу и избору наставникову.*