Prosvetni glasnik

Општи део

601

2) једно питање општије природе, а из круга учбничког знања и схватања, и то или у вези са појединим наукама које су се училе или слободне теме, али увек у домашају ученичког разумевања. Овим је задацима циљ да се покаже потпуно познавање књижевног језика, довољно знање чињеница, добар распоред грађе, правилно суђење и добра писменост; 3) једну комбиновану тему из пољопривредне групе која би обухватила више грана пољопривреде (чл. 8, гач. 3 ових Правила), како би се из њене обраде, с обзиром на садржину, видело одређено, темељно и самостално схватање и решење постављеног питања. Члан 10 Ни из једног предмета не сме се за писмени испит одредити задатак који би био узет из годишњих лекција или вежбања. Члан 11 1) Задаци за писмени учитељски испит зрелости држе се у тајности и објављују се приправницама онога дана и часа када испит отпочне, и то свагда за онај предмет из кога ће се испит тога дана полагати. Свако прекорачење ове забране, било да се то учини посредним или непосредним путем, сматра се и казни као злоупотреба дужности (§ 71 Закона о чиновницима). 2) Непосредно пре давања писменог задатка, претседник испитног одбора саопштиће приправницама одредбе под тач. 4 овог члана и скренуће им пажњу на последице којима би се изложиле, кад би се о те одредбе огрешиле. Да је ова одредба извршена, ставиће се у записник (чл. 13). 3) Све приправнице полажу писмени испит заједно, а под непрекидним надзором дотичнога наставника и најмање једнога члана испитног одбора. Поред ове двојице и управитељ или његов заменик, кад год је могућно, води надзор над писменим испитима приправничким. Министарски изасланик дужан је такође чешће обилазити и надгледати израду писмених задатака. 4) О писменим испитима дају се свима приправницама једни исти задаци. Надзорни наставници дужни су пазити да свака приправница сама, без икакве друге помоћи, израђује свој задатак и да се у том раду не служи никаквим забрањеним средствима; да друге питањем или шушкањем, или позајмљивањем књига, не узнемирује и у туђ рад никако не загледа.

1

N