Prosvetni glasnik
Општи део
101
2) Родитељски састанци Важна веза између обданишта и дома су вечерњи родитељски састанди. Они морају да се одржавају у обданишгу, у просторијама које треба да деца припреме и оките за дочек својих родитеља. Ови родитељски састанци морају бити дружевни. Деца не треба да су присутна, јер ови састанци који се врше два до три пута годишње одређени су за разговоре васпитног особља и лекара са родитељима деце. На дневном реду треба да је кратко предавање васпитача или лекара о васпитању, социјалној или здравственој заштити детета и породице. После сваког предавања треба да је слободан разговор о питањима која су поменута у предавању, али се даје места и спонтаним питањима родитеља о васпитању и заштити њихове деце. На тај начин родитељи ће радо примати сваку поуку којом се ства^рно заштићује породица, деца и дом. Патријархална мишљења, навике и обичаји на тај начин се постепено најуспешније преобразују у савремена схватања о васпитању деце и о социјалној и здравственој заштати породице, деце и дома. 3) Рад у обданишту Само планска и смотрена подела рада цреко целог дана у обданишту може довести до успеха. Најважнији послови који се сваког дана врше у обдаништима јесу: храњење деце, одмор, игрг у дворишту и у просторијама, ручни радови, кућни радови и радови у башти, забављање, учење, израда домаћих задатака за школу. Без занимања не сме бити ниједно дете у обданишту. Игра је нарочито важна за васпитни рад у обдаништима. Кад је лепо време, деца треба да се увек играју на чистом ваздуху у дворишту. Свака игра, која се изводи по одређеном плану, утиче на душевни и телесни развој детета. Деца постају телесно и душевно епремнија, науче се да брзо ч}'ју, боље пазе, правилно схватају, сама се одлучују и сналазе у различитим ситуацијама. Игра утиче и на смисао за заједнички живот, али и на карактер детета. Рад и игру треба тако подесити да одговарају узрасту деце и њиховим душевним и телесним способностима. Поред тога треба водити рачуна да рад и игра нису сувише једнолики и деци досадни. Побринути се треба за разноБрснорт игре. Препоручују се игре са покретима, игре са певањем, игре са луткама и разним играчкама, игре на столу и разне друштвене игре. Децу треба за игру груписати и свакој групи одредити место за игру. На тај начин могу се сва деца истовремено запослити. Сарађивање деце. Поред игре је важно васпитно средство сарађивање деце, Ово се постиже на тај начин што се деци прво објасни ред и начин рада и запослења у обданишту, те се онда од њих тражи да се и она сама брину за ред и да сама у одређено време свршавају дневне послове. Деци не треба наредити шта