Prosvetni glasnik

Општи део

277

6) извиђа и предлаже решења личних спорова између наставника и месних школских одбора, а о материјалним споровима спрема извештаје за банску управу; 7) израђује за банску управу извештај о свима случајевима невршења дужности од стране месног школског одбора; 8) чини предлоге шефу опште управне власти да се на време објављују важне наредбе и прописи преко управитеља школа и установа; 9) надгледа службени рад месних школских одбора и управитеља приликом сваке посете и својим потписом оверава све школске инвентаре, књиге школске администрације, разреднице, уписнице, прозивнике, дневник рада, књигу записника седница наставничких већа, школску хронику и све друге књиге које су прописане за школе или поједине установе; 10) спрема одлуке по жалбама о додељивању разреда појединим наставницима; 11) у име шефа опште управне власти води преписку са свима школским и другим властима и посредује у преписци између управитеља народних школа и зиших надлежних власти; 12) стара се о извршењу наредаба виших надлежних власти. IV У погледу заштите и васпитања деце срески школски надзорник брине се о томе: 1) да ли се ради зближавања дома и школе установљавају при народним школама друштва Заједнице дома и школе (§ 151); 2) да ли општинске управе (поглаварства) помажу народне школе у погледу васпитања и заштите школске деце ван школе тиме што се старају о обдаништима, склоништима, школским кухињама и другим сличним установама за заштиту деце, према Правилнику за те установе и § 23 и 152 Закона о народним школама. V У погледу уџбеника срески школски надзорник пази под личном ■ одговорношћу да се само уџбеници државног издања употребљавају у школама и да школске књижнице набављају на терет школског буџета оне књиге које одговарају сврхама књижнице. VI Полугодишњи извештај Полугодишњи извештај не сме да буде механичко испуњавање образаца, него школски надзорник треба да у виду лепе расправе прикаже стање школа у своме срезу, све важније промене, своја и друга настојања да се развој школства унапреди, као и појаве које су ометале напредак школа. Да би школски надзорник могао што боље и брже састављати своје извештаје, потребно је да .води тачну евиденцију о свима пословима које прописује Закон о народним школама. Он