Prosvetni glasnik

598

Просветни гласник

2) Предувети веронауци: а) Особа вероучитеља. б). Религиозност ученикове обитељи и религиозни став школе. в) Време, простор и околности вероиаучне наставе. г) Хармонија религи.јског градива са осталим школским дисциплинама и религиозио Етановиште ©азредника. 3) Научпо градиво веронауке и његово дидактичко значење. А) Опште: а) Откривење (Библијска повест). б) Црквена повест. в) Наука цркве (катехизам). г) Црквени живот (певање, молитве, свечаности, обичаји). д) Међусобни односи научног градива. ђ) Темељна начела за избор и сређење научног градива. Б) Појединачно: Наставни план за основне школе за сваки разред понаособ. 4) Предавање веронауке: A) Општи дидактички принципи: анализа, синтеза, принцип рада, поинцип доживљаја. Б) Формални ток предавања: увод, предаја, рашчлањавање, састав, меморирање, примена. B) Дидактика појединих дисциплина веронауке: 1) Хисторијско градиво: а) Библијска повест. б) Црквена повест. 2) Поучно градиво: а) Библијско градиво. б) Катехизам. в) Црквени живот. г) Песничко градиво (црквгне песме). 5) Водство: А) Дисциплина: а) понашање вероучитеља за време веронаучног часа; б) понашање ученика. Б) Средства за дисциплину: 'а) Поштовање вероучитеља. б) Религиозни интерес ђака за веронауку. в) Смисао казне у веронауци. 6) Законске одлуке за веронаучну наставу: а) Одлуке Устава и статути Евангеличке цркве. б) Одлуке протестантског закона. в) Одлуке школског закона и његових допуна. г) Закон о веронаучној настави. VII За вероучитеља јеврејске вероисповести 1) Превод пет књига Мојсијевих и првих пророка и граматичка анализа његових текстова у прози. 2) Превођење молитава и познавање литургије. 3) Библијска историја и знаменити догађаји из јеврејске историје, са познавањем географије Свете Земље.