Prosvetni glasnik
1114
Иросветни гдаеш-.
самогласника, удвајање самогласника и сугласника, велика и мала почетна слова. г) Лектира: Доживљаји из детињства. Човек и шегов оДнос према завичају. Бајка (Магсћеп) и прича (За^е) о германскиМ и античким боговима и херојима. III р а з р е д а) Јеаична вежбања: Тачно наглашавање и исправна дикц.ија. Рецитовање песничких и прозних дела. Слободно и окретно причање, вежбање у преношењу дијалектичког изражавања у књижевии немаЧки језик. б) Писмене вежбе: Писање немачких и страних речи. Правилно употребљавање свих интерпункција. Облици писмеиог састава, усавршавање стила. Теме као у II разреду. Шест школских задатака од једног часа, четири дбмаћа задатка. Штб чешће задавање домаћих писмених вежбања. в) Граматика: Понављање и утврђивање науке о реченици: врсте реченица, говора. Утврђивање морфологије. Наука о творби речи, употреба облика, нарочито коњунктивних, погодбени начин. Туђице. позајмљене речи из других јсзика: словенских и романских. Немачке речи у српскохрватском. ПиСање страних речи и њихово растављање на слогове, г) Лектира: Борба човекова с природним силама. Пустоловине, Доживљаји истраживача међу дивљим народиМа и пуго- • писи. Басне и приче о германским јунацима старога доба. Естетско обрађивање најлепших балада, читање књижевног дела у целини и одломцима (Хауф, Сторм и др.). IV р а з р е д а) Језична вежбања: Као у III разреду. Исправно наглашавање и правилна дикција. Развијање способности окретног и јасног изражавања књижевним немачким језиком, самостаЛно дуже препричавање, описивање и рецитовање; обогаћивање реЧ- ника добрим књижевним изразима. б) Писмени састави: Усавршавање стила, правилно рашчлањивање и ређање дужих и тежих састава. Нарочито изграђивање способности запажања и описивања на основу непосредних личнИх утисака. Пет школских задатака, два од два, а три од једнога часа и четири домаћа задатка. в) Граматика: Потпуно и сигурно владање морфологијом и синтаксом. Правилна примена морфологије и синтактички исправно стилизовање компликованијих састава. Употреба коњунктива у зависним реченицима. Развој и култура језика. Стране, позајмљене, наслеђене речи и промена у њихову зна-