Prosvetni glasnik

О п ш т и д е о

1115

чењу. Утврђивање правописног знања на основј' коректуре писмених задатака. г) Лектира: Проналазачи, обретници и научници, заслужни за културни напредак човечанства Чланци и дела из збиљског живота, анегдоте и хумористичке причице. Читање бар једног дела из класичие немачке књижевности. Естетска анализа балада и других песничких дела. Читање одабраних књижевних дела (Ајхендорф, Мерике, Гете, Шилер и др.). V р а з р е д а) Језична вежбања: Углавном наставак и прошириваЊе раДа у IV разреду. Осим тога, фонетско и морфолОшко објашњавање појава у нововисоконемачком језику. Уживљавање у умет ничко дело и верно репродуковање песничких дела. б) ПисменИ сабтави: Тежи и опсежнији састави стварн&г и мисаоног садржаја: расправе, описи, оцене умбтничких дела. Шест школских задатака, од тога један од два часа и два опсежнија домаћа задатка. в) Граматика:- Објашњавање облика нововисоконемачког књижевног језика, обични свакидашњи говор и дијалекат. Речи немачког порекла у српскохрватском језику. г) Лектира: Село, град, велеград, живот у њима. Немачки исељеници и њихова судбина. Физички и умни радници. Немачки културни .радници, заслужни за развитак немачке материјалне и духовне културе (песници, научници, ликовни уметници, филОЗофи). Читање, одломака и читање читавих дела старијих (Ханс Закс) и новијих писаца; једно дело из класично-романтичке епохе или од нових писаца (Шилер, Гете и др.). VI р а з р е д а) Језична вежбања: Као у V разреду. Читање и тумачење одломака без пратходне приправе и дискусија о прочитаном. Даље усавршавање изговора и дикције. Логично наглашавање речеиице према мисаоној -садржини и субјективно,.. осећајно интерпретирање текста. Бирани књижевни језик и свакиДашњи обични говор (бсћпП- ипс! 1Јш§ап^55ргасће). б) Писмени састави: Објективни прикази књижевног дела и рашчињавање садржаја. Увођење у читање и разумевање средњевисоконемачких текстова. Основни закоии и врсте правилног састава; сакупљање градива, нацрт израдбе, правила поДеле (увод, главни део, закључак). Четири школска задатка од пО Два часа и два домаћа опсежнија задатка. в) Граматика: Различита значења речи, сродни изрази за исти појам (хомоними, синоними), сложенице. Карактерно обележје немачког језика у порећењу са другим језицима. Увођење