Prosvetni glasnik

Педагошки институт средње школе

201

и организационом погледу. Овамва специјализација и подела рада на факултету биће корисна, нарочито што ће тсш установом факултет бити растерећен и моћи ће се посветити својим задацима да нстражује науку и унапређује научну сирему студената, јер научно истраживање са унапређивањем наука с једне стране и њених примена на проблеме живота еу ипак две разне ствари, те њихово спајање у истим рукама није корисно ни по једну ни по другу страну, дакле овај институт мора имати и своју индивидуалност. Сем овог административног проблема постоји проблем организације градива и план р<ада који ће сачињавати и 1 омогућити педагошку спрему будућих гимназијских професора. Из ранијих излагања види се да је та 'Спрема теоријеке и практичне природе. Теоријска спрема обухвата цео низ педагошких наука и филозофских предмета са педагогијом као својом основом и предмет је детаљне израде наставног плана а проктична спрема обухвата практичан рад у разреду и мора бити исто тако предмет детаљне израде наставног плана у оквиру организације овог педагошког института или отсека. ' С обзиром на данашње просветно законодавство, овај посао педагошког института има да преузме катедра педагогије са својом вежбаоницом на Универзитету у Београду. Мллорад Г. Ванлић, професор