Prosvetni glasnik
Начела националсоцијалистичког погледа на свет 443
и историја — иначе тешко разумљива испреплетеност и многострукост догађаја — један ток по унутрашњим законима, и нужан резултат .у борби опречних народних снага. Делатност крви или душе расе нарочито је разлагао Алфред Розенберг, овлашћеник Фиреров за васпитање погледа на свет, а сада и министар Рајха за пређашње совјетске области. Розенберг је у делу „Мит XX века" доказао дејство расних снага на историју. Тако он, на пример, показује како је нордијска стваралачка снага дала облик „духовном лицу земље". 'Гако од каже на једном месту (стр. 114, издање од 1939): „Ако бацимо поглед уназад од најдаље прошлости па до најближе садашњости пружа се пред нашим очима следећа многострукост облика нордијске стваралачке снаге: аријевска Индија дала је свету метафизику која по својој дубини није ни до данас достигнута; аријевска Персија испевала нам је религиозни мит, чијом се снагом још и данас ми сви напајамо; дорска Јелада дочарала је лепоту на овом свету, каква никада више није остварена у таквом миру и савршенству; кталски Рим показао нам је формалну државну стегу, као пример, како се једна људска заједкица која је угрожена, мора да формира и брани. А германска Европа обдарила је свет најсветлијим идеалом човечанства: учењем о вредности карактера као основом све моралности људске, као песмом над песмама, највишим вредностима иордиског бића и идеји слободе, савести и части". Још јаче делује историјски доказ народне расне душе код супротног примера Јеврејина. Тако Розенберг каже (стр. 265): „Премда готово код свих народа света религиозне и моралне идеје и осећања коче чисто нагонску самовољу и необузданост, код Јевреја је обрнуто. Тако видимо од пре 2500 година увек исту слику. Жудећи за благом овог света иде Јеврејин од града до града, од земље до земље и остаје тамо где наилази на најмањи отпор за своје прљаве трговачке послове. Њега гоне, он се враћа, једно покољење пропада, друго почиње незбуњено исту игру. Опсенарски, напола демонски, смешан и уједно трагичан, презре-н од сваке праве вредности, а ипак осећајући се недужним (јер је неспособан да разуме нешто друго осим себе самог), иде Ахасвер као син сатанске природе кроз историју света. Вечито под другим именом, па ипак увек исти, вечито убеђујући у истину, и увек лажући, вечито верујући у своју „мисију", а ипак потпуно неплодан и осуђен да буде паразит". Упознавање и разјашњавање немачком народу разорног дејства Јеврејина у Немачкој, морало је бити највећи задатак националсоцијалистичког покрета, јер је јеврејско завођење било нај1 *