Prosvetni glasnik

БЕЛЕШКЕ

ПРЕГЛЕД РАДА ОД 1941 ГОДИНЕ ДО КРАЈА АПРИДА 1943 ГОДИНЕ У ОДЕЉЕЊУ ЗА СРЕДЊЕ ОБРАЗОВАЊЕ МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ И ВЕРА НАСТАВА Због нередовних прилика под којима је у највећем броју школа извоћена настава школске 1941/42, а изузетно од одредаба Закона о средњим школама и Закона о грађанским школама, продужено је трајање 1 полугодишта те школске године, одређивани су изван рокова предвиђених поменутим законима неколики рокови за извршење разредних, поправних и течајних испита а исто тако продужавани су и рокови за упис ученика. Сем тога с обзиром на чињеницу да се у многим школама за време зимских месеци настава или није могла никако изводити, или да су се могли одржавати само повремени састанци, или да се најзад у једном ограниченом броју школа настава могла изводити уз редукцију броја часова и предмета, показала се потрсба да се организује наставни рад на тај начин што су ученици распоређени у групе заједнички радили у домовима родитеља имућнијих ученика, а наставници су обилазили ове радне групе, давали наставна упутства, вршили контролу рада и надзиравали ученичко владање и понашање ван школе. Пре него што је приступљено оваквој организацији рада ученицима су раздељена нитања за једну групу предмета и остављено им је да се спреме за испите из тих предмета. При овоме изабрани су као предмети које ученици могу на овај начин савладати по невољи без редовне школске наставе ови: а) у средњим школама: веронаука I—VIII раз,, историја II и V р&з., земљопис I— VIII раз., природопис I, II, V, VI и VII разред, хигијена III, IV, VI и VII раз., физика VII и VIII раз., хемија VIII раз. и филозофија VIII раз. Питањима која су раздељена ученицима обухваћени су главни делови градива по принципу одржавања континуитета. Приликом саопштења ових питања наставници су дали потребна објашњења: где ће у одговарајућим уџбеницима ученици наћи градиво, у ком ће га обиму обрадити и којим моментима поклонити јачу пажњу. Што се тиче ограничено малог броја школа у којима је настава могла бити извођена нормално или приближно нормално, остављено је наставничким саветима да, држећи се наставног плана и програма, подесе рад тако да учеиици изнесу хармонична знања. Као припрема за обраду ових предмета који су се имали радити под побољшаним