Prosvetni glasnik

62 Просветни гласник ■. г . • . •' ; " ' ' "" » " ' '■ И поред тешких прилика под којима се радило, оскудице школских зграда и материјала за рад, рад грађанских школа имао је видно место у раду осталих средњих школа. Подвргнуте заједничком надзору Одељења за ередње образовање имале су заједничке и опште инструкцкје за рад., Тако, наставни план и програм нзводио се и савлађивао напоредо са радом осталих средњих школа. Наставно особље, пак, и у школи и ван школе, чинило је све што је било у његовој моћи да се наш народ упути раду, дому, породици. У одборима за народно просвећивање наставници грађанских школа узели су активног учешћа н тиме извршили своју дужност ван школе — дужност народног просветитеља и учитеља. 23 априла 1943 ПРЕГЛЕД РАДА ОДЕЉЕЊА ЗА ОСНОВНО ОБРАЗОВАЊЕ МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ И ВЕРА I Организовање послова у Одељењу После 6 априла 1941 године, иако се област надлежности Министарства просвете знатно смањила, ипак су се послови у Одељењу за народне школе разгранали. С једне стране нередозне прилике у земљи и прилив многих избеглица са стране изазвали су разна питања, највише персоиалне природе, која се раније нису појављивала, а с друге стране укидањем Одељења за наставу многи послови пренети су на Одељење за народне школе. Стога се, нарочито почетком прошле године приступило кориснијој подели Одељења на отсеке и одељке. Поред осталога образован је у Одељењу за народне школе и Одељак за Косовску област који врши све послове по питањима свих врста школа и народног просвећивања на територији Округа митровичког. Најновијом Уредбом о урећењу Министарства просвете и вера Одељење за народне школе добило је назив Одељења за основно образовање. Овом Уредбом многи послови из Одељења за народно просвећивање, као што су: течајеви за неписмене, домаћичке школе и течајеви и др. пренети су у ово Одељење. У вези с овом Уредбом организовани су и послови у појединим отсецима и одељцима. Исто тако учињен је и предлог за систематизацију места свих службеника овог Одељења. Да би Министарство имало тачан преглед школа, одељења, наставника н школских вадзорника са свима потребним подацима — што раније није био случај — Одељење је приступило почетком прошле године изради и уређењу картотеке и за себе и за окружна начелства. Скоро пет месеци са око 40 службеника, махом учитеља који нису били свакога дана запослени у школи, радило се на попуњавању картона. Затим се приступило њихову уређењу. Сада Одељење има две картотеке: централну, у којој су картони наставника и школских надзорника уређени по азбучном реду, и поеебну,