Prosvetni glasnik

Васпитање школских заједница

125

душу и оставити трајан упечатак на цео његов живот и карактер, јер се речи, савети и упутства, укори и опомене наставникове нису везивале за насилне мере, већ су слушане и примане активном свесрдном пажњом и слободном еољом , као и уверењем да су ти савети и те речи њему потребни. Неизвештачено и природно држање и расположење наставниково према деци, проткано простосрдачношћу и другарством, најприроднији су и педагошки оправдани услови позитивног васпитног утицаја на душу и срца деце. Ако уз ово, наставник искрено показује старање и бригу око слабијих, с циљем да и код њих развије успешан свој васпитни утицај и наставни рад, то ће он, несумњиво пробудити за себе све и неподељене симпатије разредне и школске животне заједнице, Милот П. Павловић