Prosvetni glasnik

1

Дискусија са радне седнице и резолуција

487

свет под тим утиском тешко да се могао да привикне да своју децу шаље у ту школу. Други разлог лежи и до нас самих. Када је та школа оонована добила је свога првог директора и док је тај човек био тзмО ј било је пуно ученика и пуно привредника у том крају зато што је тај човек био стручњак за виноградарство. Тај је човек сте^ао општи ауторитет. Међутим, код нас постоји жалосна појава да се водећи људи врло често мењају и да долазе нестручни људи. Ј Недељко Савић, претставн^к Савеза трговачких удружења, захваљује у име трговаца министру на иницијативи коју је узео да спреми нов просветни план за српску омладину. Српски трговци су задовољни што виде преокрет. у нашој просветној политици и нада се да ће овај пример послужити и осталима који имају да се брину о српском народу. Он наглашава колико су српски трговци од Матице српске у Војводини па до данашњег дана учинили и -,шта ће учинити да се подигне васпитање и национални дух на потребну висину. Износи историјат школе Трговачке омладине која и данас ради. Истиче колико су српски трговци уложили труда на васпитавању стручног трговачког подмлатка. Што се тиче наставника, он подвлачи да бисмо наставнике,: ако хоћемо да имамо добре и да их вежемо за школу' н науку, морали материјално обезбедити. Морају се наћи средства да би наставници били обезбеђени и о томе се мора водити рачуна. Пошто•је листа говорника исцрпена узима реч министар просвете и вера Велибор Јонић и вели: „Ја мислим, Господо, да ову дискусију закључимо. На своје велико задовољство могу^да констатујем да сам имао потпуно право кад сам себи своју власт сам ограничио сазивајући овакав један скуп. Двадесет година пратио сам ја, као школски човек, нашу просветну и наставну политику. И господа привредници знају да сам се увек интересовао њиховим састанцима и кад год сам уграбио времена одлазио сам да чујем шта ти људи из практичне животне стварности мисле. На тим састанцима научио сам се многим основним стварима на којима се заснива цела ова просветна реформа. И кад сам дошао на мисао да извршим реорганизацију Главног просветног савета ја сам пошао са овог гледишта: у Главни просветни савет треба да уђу претставници целокупног народног