Rad : list za nauku i književnost
14 у И У = ов. 1
би га највећи сликар представио. „Безбожна Фурија, што у храму седи с везаним, у стотине чворова, мишицама, на хрпп крвничког оружија. затрешће се ужасна с крвавим устима.“ _ Еског порте топе „Заеуа зедепа зирег алпа, ећ селе ушебив аћеше „Розе фетеша пода, фгете ћопчапз оте стпетбо (наво Мармонтел Ш 159).
Шекспир се у многим описима људи п сценерија приближује истини п импресивности сликарских таблоа. Измеђ многих примерака. ево едног пасажа из трагедије „Лир“ "(чин ТУ 6 сцена) у ком Едгар описује свом слепом опу како је високо место на ком стоје, и како је ужасно погледати доле к мору. Опис је величанствене лепоте. ,Ојте, господине. Ово је, место: стојте мирно. Како је страшно, како несвестица хвата кад се доле погледа. Вране и чавке што се там, у средини, лепршају, изгледају једва као бубице. На половини висине, виси један човек и бере траву — ужасан посао. Чини ми се еније већи од своје главе. Рибарп, што на обали шећу, пзгледају као мишеви. Она тамо велика лађа , мала је као њен чамац, а њен чамац као тачка. Готово се не види: шуштање валова., што се брчкају између стења. не допире довде. Не смем више да гледам, пресешће ми гледање, стрмоглавце ћу се етропоштати, ~
Докле се поезија у опшепма предмета и осећања у моменту може у нечем мерити са вештином сликања, а у нечем уступа тој вештини, дотле је у описивању радњи и осећања у развијању, сликарска вештина много слабија од поезије Ту је поезија код своје праве куће, у својој целој снази. Оликар СОтрахинића бана могао би ухватити само један моменат из приче: пили двобој са Турчином, или разговор са дервишем, или растанак са шурацима; у свим тим моментима могао би нам преставити у лицу јунаковом по нешто од оног бола. што је осећао јунак, али је само песник био способан да нам престави целу радњу у развићу њепом, да нас упозна са судбином ранијом јунаковом и историјом његове бритке сабље : да нам престави развијање свију оних осећања и страсти што су бурновито придолавиле и укршттле се у великој души јунака од оног момента кад га жалосно писмо мајчино стиже у сред весеља у тазбини; кад чу да су му двори порушени,