Radno i socijalno pravo

Ж. Кулић: Радноправни положај запослених у органима и организацијама Савезне Републике Југославије 95

Савезно министарство правде, чији су стручњаци аутори свих до сада понуђених верзија предлога закона, сматра да су примедбе поменутих органаи организација такве да не могу да утичу на измену концепције и домашаја предложених законских ни Ово министарство је становишта да се јединственим нормирањем положаја запослених, као и носилаца одређених функција у свим органима и организацијама СРЈ не повређује, односно не угрожава доследна примена уставног начела о подели и једнакости законодавне, извршне и судске власти, у границама прописаних надлежности. Тим пре, што из начела поделе власти не проистиче обавеза апсолутног, потпуног И безусловног раздвајања и строгог разграничења, којима се искључују могу ћности успостављања било каквих односа међусобне сарадње, у оквирима утврђених надлежности. Савезно министарство правде указује и на чињеницу да су предложена решења таква, да у довољној мери уважавају све специфичности које се односе на поменуте носиоце законодавне и судске власти.

И најзад, Савезно министарство правде истиче да није прихватљива ни примедба по кој ој се јединственим законским пројектом могу но рмивавА питања положаја запослених искључиво у оним савезним органима који се финансирају из савезног буџета. По мишљењу овог министарства, нема HHкаквих правних сметњи да се једним законом уреди положај свих запослених, као и носилаца одговарајућих функција, у свим органима и организацијама СРЈ.Л)

Поменута спорења још нису превазиђена, иако се зна да се без њиховог решавања тешко може наставити рад на изради коначне верзије предлога закона. Тиме се, де Расто, бар засад, онемогућава доношење новог закона и продужава живот важећих прописа, који представљају препреку за приступање процесу озбиљнијих реформи у савезној администрацији, у складу с потребама и захтевима времена у коме живимо.

3. Најзначајније новине које се предлажу у вези са положајем запослених

Поменуте дилеме које се, у основи, своде на неслагања око предмета уређивања. предлога закона, на срећу, не односе се на основну концепцију према којој би се y савезној администрацији, а пре свега у савезним органима управо, почео да изграђује савремени службенички систем, за који се зна да даје добре резултате у многим земљама тржишне привреде.

11) У поменутој информацији Савезног министарства правде, из маја 1997. год., указује се и на потребу бржег усаглашавања ставова о превазилажењу насталих спорења о домашају норми будућег закона. Сугерише се, такође да би било целисходно да се оснује експертска радна група која би у целости преузела бригу о даљем раду на припреми коначне и усаглашене верзије предлога закона за Савезну владу.