Radno i socijalno pravo

Драгослав Нешков

• интерног финансијског плана филијале усаглашеног са глобалним

финансијским планом Завода,

• – критеријума за утврђивање висине накнаде здравственој установи,

• броју признатих кадрова здравствене установе,

• – усаглашеног плана рада здравствене установе, и

• – процента финансирања здравствене установе од стране матичне филијале.

Подаци који треба да се користе у изради анализе, поред оних којима филијала располаже из своје натуралне и финансијске статистике, јесу и подаци из здравствене статистике које филијали по уговору треба да обезбеди регионални завод за заштиту здравља из програма редовног статистичког истраживања са својом статистичком анализом и оценама, затим основни подаци и показатељи о пословању здравствене установе по обрачуну за претходну годину садрани у прописаном Обрасцу ЗУОБ, као и сви други корисни показатељи.

Обзиром на важност и сложеност овог посла, њега треба обавезно да организује и води директор филијале, уз ангажовање најстручнијег кадра који најбоље познају делатност пословног партнера.

На основу свих релевантних података и закључака до којих се дође у овом целом поступку закључиће се уговор са здравственом установом.

Овај посао уговарања морао би да се обавља тако да је сваки текући уговор између филијале и здравствене установе на известан начин нов и колико је могуће бољи од претходног. Дакле, треба обезбедити тренд континуираног усавршавања партнерских и пословних односа између филијале и здравствене установе.

Оперативно остваривање принципа равнотежног пословања филијале односно Завода обезбеђује се путем обрачуна средстава. Тај обрачун средстава врши се на основу:

• испостављених фактура здрав. установе по ценама из Ценовника

• – здравствених услуга,

• – извршења плана рада здравствене установе и оцене о извршењу,

• – остварених прихода филијале.

Обрачун се врши тромесечно, кумулативно, и на крају године. Овај посао обавља матична филијала за здравствене установе на свом подручју.

Приликом израде обрачуна, нарочито када се ради о годишњем обрачуну средстава, улога здравствене установе је веома активна.

Нарочито је важна улога подручних завода за заштиту здравља односно референтних установа, са становишта:

• _ уважавања реално расположивих средстава филијале и реално потребних

средстава здравственој установи,

• _ оцене усаглашености планова рада здравствене установе са Програмом

здравствене заштите,

• – оцене извршења плана рада здравствене установе.

Применом оваквог метода рада обезбеђује се резграничење права и обавеза уговорних страна, елиминишу се сви елементи нерада. Уважавањем различитих интереса и објективних аргумената и здравствене установе и филијале долази се до заједничких решења.

39