Radno i socijalno pravo, 01. 01. 2009., S. 103
Етелка Корпич-Хорват, Дарја Сенчур Печек, Заштита личности радника у радном законодавству Словеније, Радно и социјално право, стр. 83-110, Х1П (1/. 2009)
да се штити у складу са ЗВОП-1, ради се дакле само када се податак односи на одређено или одредиво физичко лице. Одређивање појма обрада личних података, који се односи како на ручну, тако и на аутоматизовану обраду, веома је широко, пошто обухвата свако деловање или низ деловања, који се изводе са личним подацима.“ С обзиром на то, да закон посебно уређује обраду осетљивих личних података, он одређује и да се таквима сматрају подаци о расном, народном или мањинском пореклу, политичком, верском или филозофском убеђењу, чланству у синдикату, здравственом стању, сексуалном животу, упису или брисању у или из кривичне евиденције или евиденција, које се воде на бази закона, који уређује прекршаје.
При обради личних података важе начело законитости и поштености, као и начело сразмерности. У јавном сектору“ лични подаци могу да се обрађују само, уколико обраду личних података и личне податке, који се обрађују, одређује закон. Закон може и да одреди да се одређени лични подаци обрађују само на основи личног пристанка појединца. А за приватни сектор“ већ ЗВОП-1 одређује да лични подаци могу да се обрађују или ако тако одређује закон или ако на то пристане појединац.“ При томе мора управљач збирки података поштовати начело сразмерности, које одређује да морају лични подаци, који се обрађују, бити одговарајући и по обиму адекватни с обзиром на сврху, за коју се прикупљају и обрађују.
При обради личних података у радним односима треба, осим ЗВОП-1, узимати у обзир и члан 46. ЗДР-а, који прецизније одређује начело сразмерности. Послодавац може да обрађује личне податке радника само у случајевима, када је то одређено ЗДР-ом или неким другим законом (то је пре свега Закон о евиденцијама у области рада и
36 Као пример су наведена могућа деловања, као што су стицање, упис, уређивање, чување, прилагођавање или мењање, увид, употреба, обавештавање, повезивање, уништавање и друга.
37 Јавни сектор У смислу члана 6. ЗВОП-1 су државни органи, органи самоуправних локалних заједница, носиоци јавних овлашћења, јавне агенције, јавни фондови, јавни заводи, универзитети, самостални високошколски заводи и самоуправне народне заједнице.
8 Приватни сектор у смислу члана 6. ЗВОП-1 су правна и физичка лица, која обављају делатност по закону, који уређује привредна друштва или привредна јавна друштва или занат, и лица приватног права, а и јавни привредни заводи, јавна предузећа и привредне службе, без обзира на удео односно утицај државе, самоуправне локалне заједнице или самоуправне народне заједнице.
3 Види за јавни сектор члан 9. ЗВОП-1, а за приватни сектор члан 10. ЗВОП-]. Оба члана одређују и додатну могућност обраде личних података, која долази у обзир у изузетним случајевима (став 4. члана 9. и став 3. члана 10.).
97