Ratnik

630 | __НАУЧНИ И ПОУЧНИ ДЕО

Даљи задатци жељезница спадају у ток рата. Оне су позадње линије, које одржавају везу војске са домовином, из које довозише профијант, Фураж, муницију, попуну у људима, коњима, колима, оделу и оружју, коњичке потребе, милоште и поклоне сваке врсте. Околности 1870. допустиле су, и увек ће допуштати, те се приватни саобраћај опет за ово време отворио и тако ово најважније саобраћајно средство би земљи повраћено.

Множина шиљући се војни влакова постаје мања; попуна у профијанту и муницији сад је најпотребнија ; јер људства, одела и оружја нетреба т. ј. небеше нужно још попуњавати. Интересантно је срачунати, колико је нужно било профијант влакова 8. Августа немачкој покретној војспи, која је стајала у првој линији. Узмимо округлу циФру 800.000 људи и 60.000 коња.

Ако рачунамо за израну једног војника дневно по:

а) 200 гр. пексимита, 200 „ консерве 60 „ пиринча 1000 „ кромпира 25. соли По | кафе

1'8 килогр.

6) на једног коња дневно: 55 килогр. зоби 1:5 ц сена, 155 . сламе

8.75 килограма.

Тако је требало 1:8 килогр., односно 8'75 килогр. тежине дневне ране на једног човека, односно 1 коња.

Једна обична жељезничка кола носе 5000 килогр., дакле садрже у себи дневне ране за: