Ratnik
36 РАТНИК
Управу која је у Солуну, као што се види, била принуђена да се бави многим питањима и ван њене надлежности, — већи за Дирекцију Српских · Државних Железница, која је без по муке, и то још пре повратка у отаџбину, , могла да појача, попуни и обнови јако смањени кадар својих машиновођа.
П. Други саобраћајни курс.
Напред је већ поменуто, да су испити на телеграфском. курсу железничке школе завршени 3. јуна 1917. године. У то време наше железничко особље још беше запослено на пругама колосека 60 см., које беху у нашој самосталној експлоатацији, и на нормалним пругама Грчке Маћедоније, али тако, да никакву потребу у телеграфистима нисмо имали. Код такве ситуације у овој категорији егзекутивног особља, Војно Железничка Инспекција је одлучила, да сви свршени слушаоци телеграфског курса наставе своје стручно усавршавање на једном новом саобраћајном курсу, који ћемо за разлику од оног првог (одржаног од 15. фебруара до 31. марта 1917. г.) назвати другим саобраћајним курсем. ·
Овај курс отпочео је 15. јуна, а трајао до 17. октобра 1917. године, дакле пуна четири месеца.
Поред 27 свршених слушалаца телеграфског курса, предавања на другом саобраћајном течају слушало јеи неколико железничких службеника, који су имали положени телеграфски испит, али из ма каквих разлога не беху увршћени у први саобраћајни курс. На тај начин свега је слушалаца на другом саобраћајном курсу било 33 и то: железничких службеника. 16, ђака подофицира 8 и ђака редова 9.
Настава је на овом курсу извођена по истом програму и распореду, из истих предмета и од истих наставника, као и на првом саобраћајном курсу.
Посећивање часова и интересовање за предавања задо– вољавајуће.
Испити су извршени 17, 18. и 19. октобра 1917. године. са оваквим резултатом: одличних 3 (и то 2 железничка службеника и један ђак подофицир); врло добрих 5 (три железничка службеника, један ђак подофицир и један ђак редов); добрих 16 (железничких службеника 8, ђака подофицира 3 и ђака редова 5); слабих један (ђак подофицир); најзад, није испит полагало њих 8 (3 железничка службеника, 2 ђака подофицира и 3 ђака редова), јер у времену полагања испита шесторица беху У болници, један железнички: службеник у бегству из команде, а један у Француској на специјалном усавршавању.
Из изложеног јасно се види, да је успех на овом другом саобраћајном курсу у опште узев добар, али да је знатно изо~