Ratnik
~
СРПСКА ВОЈНО ЖЕЛЕЗНИЧКА ТТКОЛА
стао иза успеха на првом саобраћајном течају, који беше више него врло добар.
Одмах по завршеном испиту сви свршени слушаоци овог другог курса, као и они са првог саобраћајног курса, упућени су на пољске железничке пруге колосека 60 см.: ВертекопСуботско и Сакуљево—Скочивир, које беху у искључиво нашој експлоатацији, ради практичне обуке и усавршавања у свима предметима, које су пре тога на теорном течају слушали и студирали. Тамо су имали остати најмање три месеца и практичну службу вршити под надзором својих шефова.
12. Нижи надгорнички курс.
Из предњег излагања види се, да је у свима ранијим и побројаним курсевима железничке школе спремано поглавито машинско и саобраћајно особље, у чијим се категоријама оскудица најчешће и јављала. Но како и један велики број службеника за одржавање пруга, који такође спадају у егзекутивно особље, нарочито надзорника и десетара, беше остао у Србији, — осећала се потреба, да се и за ову грану железничке службе спреми особље које ће службу моћи с успехом да врши. Факат, да је наше особље за одржавање пруга увек до сада добијало своју стручну спрему искључиво на пракси, дакле, без икаквог претходног теорног стручног спремања на каквом кратковременом течају или у каквој школи уопште, још више је истицао потребу да се наше бављење у Солуну искористи и за теоријско стручно образовање службеника одржавања железница.
Руководећи се тим обзирима, Војно Железничка Инспекција 11. октобра 1917. године учинила је предлог, да се у железничкој школи оснује и један курс за спрему надзорника пруга, у који би за слушаоце били примљени: сви надзорнички приправници и известан број најваљанијих десетара и чувара пруге, који су у Србији положили десетарски испит, без 06зира на то што ови. немају четири разреда гимназије, колико то закон о уређењу Железничке Дирекције од надзорника тражи. На овај начин пројектовани курс имао је да спреми особље одржавања, које ће моћи да врши дужност надзорника пруга дотле, док се не спреме надзорници са квалификацијама које закон прописује, разуме се с тим, да најбољи и најспособнији свршени слушаоци буду употребљени за вршиоце дужности надзорника пруга, а остали као десетари, само, разуме се, са много већом спремом од свих дотадањих десетара.
Пре но што је овај предлог учињен, Војно Железничка Инспекција, из бојазни да се доцније свршеним слушаоцима