Recimo koju

57

непрпјате.Ђскп расиоложај то је грех према нашој светој пародиој ствари. Ја ћу тој новој омладипи призпати све, што јој се прпзнати сме, што јој се иризнатн мора. Камо среће, да се нпје башра иа содијалпстично поље, камо среће, да се иста даје дисцишлгтират у корист наше сриске ствари - ствар бн другчпје стајала. Ја ћу иризнатн тој иовој омладшш: великог дара, велике воље, одважности, пожртвоваша, које не иреза од иеиогода и оиасностн, признаћу јој доникле и оиог журналпстичког дара, који уме дати новпнама пзвестаи колорпт све ћу јој ја то призиати. Ал’ ја у тој иовој омладини не видим знаша, не видим зиаиствеиог изображеша, па ни зиапствепости у оној струци, коју зианствене социјалпсте морају зпати, а то је: знаше државиих паука, особпто*) државие економије. Још маше. видпм у тој новој омладтши нолитпчиог знаша и искуства. Не видим у тој иовој омладини услове језгровите иублицистичне радше. Ко хоће да је публпциста, тај мора имати јурпстапског зиаша и познавати државне иауке. Напослетку не видим у тој повој омладини позпаваше иаше најновије прошлости како у нашој иолптичној борби тако и у борби на иашем иародио-просветном иољу, ш за то што све то не видим у тој повој омладиии, држпм да ие може бпти иозвана да водп парод српски, да управља политнком иашег народа. Нема сумше, да одушевљеии иовинарски члапцп, којпма та омладина харангира иарод, иеће пикад no<i>aлпти свога утпска па масу народа. Алп хараигираше иарода треба уиотребљавати, само у пзвссиим, важпнм

*) Ја не видин, да је та нова омладина студирала новије апостоле содијалнзма; Маркса, Ласала ит. д. Ја не верујем, да је та нова омладииа студмрала књигу Лаоалову: System der erworhencn Ecchte. jep jc та студија доста тешка.