Ritam
se. Videie smo da je Koja produoent, nazvale ga i začas se dogovorili. On je došao na naš prvi idući koncert na Akademiji, posle smo maio popričali i videi! da de to bitl dobro, da radimo pravo stvar. On kapira Sta mi hodemo, a ja njega kapiram od Šarla preko Discipline Sta radi ì kako. On kapira to sa gitarama. R- I tako je to sa Kojom počelo... Biljana- Da, izmedu nas i Discipline uspostavljen je jedan bratsko-sestrinski odnos, nešto kao odnos Pop Group i Slits nekada. Opet tako nečeg nije bilo u Jugoslavìji. I onda je опај prvi singl izašao /"Ja hodu te/Kralj dosade'V R- Tako smo došli do ploče, Sta kažete na primedbe da je "Desta, dosta, dosta" ploča arhaičnog zvuka, da ste ostali u novom talasu, suviše vezani za uzore koje ste pomenuli, a da je Koja samo dodao sloj Sminke od modernog zvuka odozgo. Biljana- Taj koji je to rekao uošte nije loše
zaključio, ja i ne vidim ništa lole u tome, slažem se sa tim jer mi ne možemo nešto stravično da se promenimo sad. Desila se samo ona promena koja je morala da se desi, a koju je donalo vreme i iskustvo. Ima naravno novih stvari koje su se dogodile u međuvremenu i ploča jé po meni dobra baš zbog toga, i to ne smeta, ploča je baš zato dobra. R- Neke primedbe idu i dalje, nalazeći da je Koja izvršio preteran uticaj sa vas, da se ne raspoznaje Sta je čije, odnosno više ima njegovog nego vašeg. Biljana- Kad su U 2 radili sa Enom ili Ramones sa Spectorom, kad se radi sa producentom kojì je inventivac ì kreativan tip, on mora uticati na tebe, a ti si taj koji odlučuje s kim ćeš raditi, da li sa Phil Spectrom, Brian Enom ili Kojom, to je tvoja stvar. R- Zar niste ipak poSete malo da menjate
svoj ukus. Mislim uticaji The Godfahers, The Pretenders, rap, sve su to Kojine stvari.. Biljana- To je ta kombinaeija o kojoj govorim, izmedu njega i nas, jer ja isto slušam The Godfathers kao i Koja, stvar i jests u tome da smo do istih jtfupa došli odvojeno. Hi rap - meni je on bio ludilo kad se pojavio, neka energija, tuntlulica, to je i meni nezavisno došlo. Sve je stvar senzibiliteta - ja i onaj tamo u Ljubljani možemo Iste stvari da se sečemo na iste fiimove ì ttuziku, Sad Ijudi nama ne veruùj to Sto pričamo, ne znam samo da li zato Sto smo ovakve ili onakve ili afic >to smr devojke - kad je riba u pitanju ona ne pametna nikad - mislim, zašto riha ne bi bila pametna i slušala The Godfathers? Dakako da ima nekih ideja које su samo Kojine - na nekim meffìma je i odsvirao gitaru Sto na proci i pìSe. On je bio prođucent, apsolutno mu se verovaio, iskûsniji je I više zna, a svako je imao svojih ideja koje su sve zajedno dobro uklopile. R- Ü nekim pesmama prepoznajemo delove starih pesama... Jasna - "Mikrosvet" je pesma iz 1981., jedna od prvih pesama i stvar koja je bila udarna na koncertima nekad. Pesmu smo sad snimili zato Sto nam i dalje mnogo znači, samo smo je preuredili, Sto je pravo svakog čoveka koji nešto stvara da radi na sebi, da na onom Sto je napravio radi i dalje pokušavajući da nalazi u tome nešto Sto je još ostalo vredno i odvoji ga od ostalog Sto öe odbaciti. Sad je to ta pesma sa kraja osamdesetih, kao Sto je ono bila sa početka osamdesetih. R- Čini mi se da ste sad kao autora potpisale Koju. Jasna- Da, to znači da je ostao naš tekst. Jer ta pesma je imala jednu temu na sintisajzeru i bila je pop pesma, mada je i onda bila žešda od drugih, Biljana- Imala je još tad čvrst ritam i demfovanje na gitari, a kad smo mi izbacile klavijature ta pesma је potpuno drugačije zvučala. I sad u ovoj trećoj našoj fazi, Koja je došao i predložio nam da uradimo tu stvar u rap fazonu - da na bubnjevima recìnto idu četvrtine, a ne osmine. PoSto je on zaista imao najviše ideja u vezi te pesme, radili smo je zajedno na probama, odlučile smo da njega potpiSemo kao autora te i još jedne stvari - “Ciji si ti sin". Nismo mislile da će to ikog navesti da sad Koju izvlači u prvi plan. R- Znajudi kako ste zvučali ranije, posle ove ploče izgleda kao da ste svesno išle
25