Ritam

poetska ploda sa netipičnim redenjima za to vreme. naročito tekstualno. Svi ti tekstovi su uticali na to da nas publika teško shvata, iako su po meni bili jednostavni. Treda ploča, "S vetrom uz lice" pesme па njoj nisu imale neku zajednidku crtu, svaka je bila za sebe. To је naša ploda koja je najviše pop. Četvrta, “Ljubav" - vratili smo se unatrag nekim težim stvarima. Za ovu poslednju ne znam, mora da prođe izvestan period. Teško je da neko ko nešto napravi odmah to i ocenjuje. R- Ali ako bi ovu ploču smeštao u kontekst cele karijere kako bi je okarakterisao - kao kraj ili početak nečeg, kao razvoj kog dela EKV, posebno kad se upredi sa piočom "Ljubav"? M- Ne znam, meni sve naše plode đeluju različito, a Ijudi koji znaju o čemu se radi nalaze tu nešto isto. Po meni se sve ploče koje smo napravili razlikuju drastično. Tačno imam sliku kako smo radili, ti snimci su mi hiljadu puta prodli kroz glavu i za mene je uvek bilo dugačije iskustvo. Ovu ploču smo radili tako dto smo malo vide ulazili u manir, to jest pesme se više razlikuju medusobno. Jedna strana je vrlo otvorena, svetla, druga je tamna i što ided dalje mračnija. R- Imaš li odredenu predstavu kakvi Ijudi slušaju EKV, koja je vada publika? M- To su uglavnom srednjodkolci i nešto onih koji nas prate od podetka, kojima su se dopadala ona naša namrgođena lica. U meduvremenu mi smo promenili način komuniciranja. Malo smo se otvorili, nismo više tako mradni i ne šminkamo se vide. Sad smo ležerniji. R- Gde ti se dini da bolje prolazite, po gradovima ili u manjim mestima? M- Podjednako prolazimo. Mi smo pre svega koncertna grupa, uživo mnogo više dajemo nego na ploči. Tek tu možeš da se otvoriš i sve kažed u jednom dahu, R- Tim je dudnije da vaš album uživo to nije preneo na odgovarajud način. M- Da, nije verna slika. Bio bi bolji da je snimana cela turneja pa da se odbere najbolje, a ne samo dva uzastopna koncerta. Zato ćemo najesen /ако najesen uopšte bude postojalo/ izdati LP koji de se zvati "Prljavo". Na njemu be biti snimci koje demo uraditi na ovoj turneji, kombinovani sa nekim od mnogih starijih koji su ostali sačuvani - iz Kulušida, Srpskog Narodnog Pozorišta, a oni su nešto sasvim drugo. KAFANSKA PEVAČICA I DRUGI SARADNICI R- Na postednje dve plode ste saradivali sa Teodorom Janijem, Koliki je- njegov uticaj bio na prethodnoj, a koliko na ovoj plodi? M- On je, kao prvo, jako dobar snimatelj.

Čovek koji je navikao da radi po sasvim drugim standardima nego što su ovi naši, koji su iako niski, Tako date on tera da odsviraš nešti pedeset puta dok ne dobije ono što bode, ono pravo i iz sviranja i iz pevanja. To se kosi sa propisanirn vremenom u studiju, ali sve se nekako ipak navude. On je pre svega muzidar i fantastidni svira gitaru, vrlo je iskusan, ima detrdeset godina, svirao i radio sa mnogim poznatim muzidarima. Na poslednjoj plodi uradio je samo dve pesme - "Nisam mislio na to" i "Par godina za nas", jer ga je Bregovid držao detiri meseca u karantinu. Bitan je njegov odnos prema radu. Nije on toliko dobar producent koliko može da išdupa iz tebe neke sitne stvari koje dodaju živost celom snimku. R- Dali ste namerno išli na to da tvoj glas ovde ne bude u prvom planu? M- Moj glas je u matrici. Ali ja bih to pre objasnio time što smo sada po prvi put došli u situaciju da smo toliko nezavisni od disko kude da ona ne može da nam vrati traku i kaže “pustite glas jade”, što što je njima najbitnije. R- Znadi još uvek idete vide na ultrakratke nego na srednje talase? M- Pa da. Postoji odreden nivo na kome želiš da radiš, a on se u našem sludaju još uvek, normalno, raduna po onom što se radi na Zapadu, odakle i dolazi cela ta rok i pop produkcija I gde se i postavljaju media po kojima se valja ravnati. Tamo se glas tretira kao instrument, nešto što je deo celokupnog zvuka, dok je u našoj pop t narodnoj muzici glas ispred svega. R- Kako bi definisao ljude s kojima radid, kako bi ih odredio? M- Ljudi ne mogu da se definišu, mogu samo stvari. Jedino ako ne misliš psihološki. R- Hajde ovako: da je Magi film, šta bi bila?

M- "I bog stvori kafansku pevadicu". Ne to bi bio najsmešniji odgovor.../skoro minut razmišljanja - prim, aut ./ ... "Istine i laži’V režija Ingmar Bergman - prim. aut.. R- Mislio sam vide na to kakav uticaj na zvuk grupe ima koji dlan, M-Magi svira nedto jako vazdudasto, obladasto, magidno. Bojan svira jako melodidno, dto je nekarakteristidno za bas, ali sada sve teže i teže, bazidnije, Ja nisam bad gitarista, to mi je pratede instrument, vide sam pevad, mada obožavam da sviram gitaru, ali ne shvatam sebe' kao gitaristu. R- Kako se odvija ta saradnja sa Rex llusiviijem? M- Nas dvojica radimo po imenom “Dab andela" i pokudavamo da spojimo ambijentalnu muziku, nad paganski folklor i staru srpsku crkvenu muziku. Mislim da smo sad ved na tom stupnju damožemo da kažemo to smo napravili tako da Tma svoju koherentnost i prepoznatljiv zvuk. Svirali smo u Novom Sadu, Subotici, i u klubu koji se zove "Palace" u Parizu. To je ustvari diskoteka, tim je vede iznenadenje i za mene bilo koiiko smo dobro prodli. Na Zapadu postoji dosta interesovanja za tu, nazvao bih je novom ozbiljnom muzikom, bar u onom krugu ljudi koji sluda Hassela, Enoa, Arvo Parta, Budda. To radimo sa Marijom Rankov, nadim menadžerom. Potpuno je zadovoljstvo time se baviti, jer je sve potpuno otvoreno, nema forme koja bi ovom inade bila i neprilidna, nema nikakvih ogranidenja. R- Mode li ti snimci negde izadi? M- Imamo samo demo snimke koje smo dali Mariji i ona ih dalje dalje. Mode se desiti da izade ploda. Bilo bi dobro.

MOMČILO RAJIN

DRAGAN AMBROZIĆ

18