Ritam

M_ Ne, mislim da si to pogredno shvatio, Konkretno pesma "iznad grada" je pesma o jednoj nodi provedenoj u gradu sa prijateljima. 0 grupi ljudi koja ode na pide, pa posle pića u diskoteku, pa onda kod nekoga- dakle o ljudima koji svoj život provode gluvaredi, kao u onoj pesmi Iggy Popa, e to je ta pesma samo redena kroz drugi tekst i drugu melodiju. A Amerika je takode ovde u prenosnom smislu. Amerika je kod nas red koja oznadava nedto nedostižno, zemlja gde teku med i mleko. Kad_kažem Amerika, ne mislim na pravu Ameriku ved na redenje nekih stvari koje nisu rešene. Ako je ovde dosadno onda rešenje postoji na nekom drugom mestu, koje se dini nedostižnim. Odnosno ono je dostižno jedino ako tu Ameriku pronadeš u sebi. To je vrlo jednostavna pesma. R- Mene to malo podseda na pesmu Korni grupe “Put na istok". M- Apsolutno nema veze. R- Pa ima sa idejne strane, to putovanje u sebe da bi se pronašlo nedto što je ispunjavajude ... M- Slidnost postoji samo u idejnom, ali ne u muzidkom smislu. Mada ta ideja uopšte nije ni najmanje originalna, siidne primere možeš nadi kod bezbroj grupa. Ja sam Korni grupu presludao pre dvadeset godina I raskrstio sa njima na vrlo oštar nadin. PUT KROZ RANK R- Čime si se bavio, šta te je posebno zanimalo u gimnazijsko vreme, pre tvoje prve poznatije grupe, Limunovo drvo? Iz dega je uopšte proizašla ta potreba da sastaviš pesmu i odsviraš je nekom? M- Ja sam svirao odranije. Udio sam gitaru jod u Sarajevo, dok sam bio u osnovnoj školi. Tad smo kod istog učitelja gitare išli Marko Vuksanovid (iz Automobila ) i ja. 1 ditao sam puno knjiga. Pesme sam pravio

od petog razreda, dakle od kad sam imao dvanaest godina, Posle je došlo Limunovo drvo. R- Sedam se da si još tada lake pisao pesme, podto je ta grupa bila u stanju da za mesec dana izmeni oko pola repertoara. Dali i dalje nemaš problems sa tim? M- Ne toliko. Čovek se - ne bih rekao isprazni - ved mu porastu kriterijumi, tako ono što bi nekad zadržao kao dobro danas dak i ne uzimam da razmatram da li bih svirao, što znadi da se broj pesama na raspolaganju smanjio. Mada imam gomilu nekih pesama koje “nikad nede ugledati svetlo dana". R- Razmišljaš o solo plodi? M- Ne, trenutno radim sa Rex llusiviijem. To me zanima - upotreba glasa bez teksta I druge upotrebe glasa, razlidite od onih uobidajenih, R- Kad si osetio taj momenat da smeš da izvedeš svoju pesmu, šta je to što te je izvelo na binu? M- To je najnormalnija stvar. Jednostavno trebaš ono što rađiš da dovedeš do nekog stepena na kome te nije sramota da se pojaviš pred ljudima, jer znaš da je to dobro. Ako je to dobro, onda nemaš nikakvih problema, to te ponese i ne postoji ni frema ni strah. Trema je ustvari strah da deš zabrljati negde, ali ako si dist prema

sebi, znadi da si dist i prema drugima i nikakav strah onda ne izvire iz toga. R- Dali je postojao neki spoljnji razlog, mislim na pank, koji je uticao na tvoje bavljenje muzikom? M- Ja sam podeo da sviram i pre panka, Pank nije bio nikakav podetak, ved samo šok koji se desio. Mada mislim da je pravo vreme za njega sada. Pank je bio samo pomeranje na neke ljudske granice, znadi spuštanje nekog besmislenog tehnidkog nivoa na ljudskiji nivo. Podeio je da se traži da ti nedto govoriš ljudima, da imad neki razlog, a ne samo puko "umede" na gitari. R- Znadi taj šok panka se i tebi dogodio? M- Pa da, ja sam shvatio da postoji ceo drugi svet, da je besmisleno sedeti kudi i vežbati skale, kad možeš da kažed nešto mnogo otvorenije i jasnije, jednostavnije, vide na svoj nadin nego na neki tud, koji ti je samo interesantan ili lepo zvudi, u poređenju sa ovimdto je sadržalo pravi razlog u sebi. Fh Kako si upoznao Koju? M- Pa on je bio, tako, klinac koji se vukao svuda, muvao se po SKC-u. Ja sam bio stariji od njega. Koja je ved u Limunovo drvo bio udao, pre Šarla. Tu su, originalno bili Gagi - gitarista, ja, Mikica - pevad /sada u "Kako ko I '/, Maksa - basista i Dule bubnjar, Onda su ti ljudi polako odlazili i dodao je Koja kao basista tako da smo na kraju svirali Gagi, ja, Koja i VD na bubnjevima. Kad je i Gagi otišao, promenili smo nadin sviranja i onda je bilo glupo da nastavljamo pod starim imenom. R- Dali bi mogao da prokomentrišeš opus EKV, kako sad gledaš na sve to što je ostalo za vama. M- Prva ploda je bila eksperiment. Nismo imali izgraden stil ved je bilo vide mogudih pravaca kojima smo mogli da krenemo u tom trenutku. Druga ploda je bila jedna

17