Ritam
protraćili svoj ugled. Rlmu nisu pomogla ni besplatna pojavljivanja autentidne Čikano bande ,38th Avenue Locos, kao ni originalnih Hell's Angelsa. Sve u svemu, pakao u bioskopul (*)
Dragan Jelidid
IZGUBUENI MOMCI (THE LOST BOYS) Joel SCHUMACHER. 1987. Jason PATRI C. Corey HAIM, Dianne WIEST, Jam! GERTZ distribucija: BEOGRAD FILM trajanje: 97 min.
Pretprošle godine je u beogradskim bioskopima osvanuo film „Moj sused je vampir, (u originalu Fright Night), režisera Toma Hollanda, snimljen 1985. godine. Značajan kao jedan od prvih filmova koji problem adolescentske izolovanosti stavljaju u kontekst sukoba sa vampirizmom, predstavlja dobru uvertiru za Jzgubljene momke,, ( u originalu Lost Boys ), film koji
se po beogradskim video klubovima može nadi pod nazivom ,Moj brat je vampir,. Dok je ,Moj sused je vampir. iz pride isk ljudio porodicu i roditeije, '.lzgubljeni momci, je postavljen u suprotnom pravcu, što mu omoguduje da na zabavan nadin prokomentaride i , što je najvažnije, tretirajudi problem vampira kao nešto ordinarniji nego što se to obidno radi, na nov nadin ponudi suštinu horora. Nakon razvoda, majka (Lusi)
dolazi sa svoja dva sina (starijim Majklom i mladim Dejvidom) da živi u provincijskom gradidu Santa Klari, kod svog oca. Majkl, u kontaktu sa grupom lokälnih ,bikera„, za koje se kasnije ispostavi da su ustvari vampiri, biva iniciran da to sam postane, Pre nego što okusi ljudsku krv (uslov da postane pravi vampir), Dejvid i njegovi novostedeni prijatelji, dedaci, brada Frog, uspevaju da dovedu do raskrinkavanja vampirske družine. Ispostavlja se da je na njihovom delu, kao glavni vampir bio Maks, udvarad i poslodavac njihove majke. Fiadnja filma je dobro zadinjena humorom, koji znatno übrzava dogadaje, pretvarajudi elemente koji su u klasidnom hororu tretirani kao napete uvertire najstrašnijim delovima (proveravanje da li je neko vampir, pripremanje i skupljanje artikala za konadni obradun sa njima ) u komidne sekvence, uspevajudi da pri tome ne parodira centralni problem filma. On se, bez sumnje, sastoji u Majkovoj inicijaciji, koja postaje porodidni problem, isto kao što je i vampirski napad sradunat prema celoj porodici (Maks je želeo da napravi vampiricu i od Lusi). Pored toga što obezbeduje jedinstvo radnje, (prvi deo filma je ditav u znaku Majklovog problema, a drugi na svojim leđima, u pokušaju da ga spase, iznese Dejvid) dinjenica da je cela porodica u centru zbivanja omoguduje da se kroz film provuku razliditi pop mitovi, kao znakovi koji najbolje obeležavaju generacijske raz( like i najbolje odražavaju problème i fascinacije svakog uzrasta. Tako mladidi - vampiri u svojoj pedini drže veliku sliku Džima Morlsona, u skladu sa tim Majklov doživljaj nakon uzimanja vampirske krvi se doima kao nekakvo narkomansko iskustvo. Lik dede - dudaka référença je na .Teksaški masakr motornom testerom,, a Dejvid, zajedno sa bradom Edgarom i Alanom Frogom, uspeva da iskoristi svoje poznavanje stripa u borbi protiv vampira.
SaSa Markuš
VELIKA GUŽVA U HONG KONGU (PROJECT A, PART 2) Jackie CHAN 1988. Jackie CHAN, David LAM, Maggie CHEUNG distribucija; KINEMATOGRAF! trajanje: 95 min. Najuspešniji Čenov film zove se „Project A, koji je u Amend prikazivan pod naslovom .Pirate Patrol,. Četiri godine kasnije i Čen se odludio za prezentiranje druge linije nastavaka svojih smeš-hitova. Fied je o filmu „Gužva u Hong Kongu, (Project A part II.) U svojoj ranoj fazi Brus Li je svoju samosvest poistovedivao sa kineskim nacionalizmom, a uzurpatore su predstavljali Japanci. Kasnije je Li Zlo iskorenjivao kao stvar lošeg klana ill ordinarnih kriminalaca, Džeki Čen je podeo kao zabavljad, a onda se preokrenuo u branioca etikepolicajaca ill jednostavno u simpatizera boraca za demokratiju kao što je to sludaj u filmu „Gužva u Hong Kongu,. Semiotidari su mogli da se vesele posmatrajudi kung-fu filmove sa podetka osamdesetih bududi da je taj žanr apsorbovao najrazliditije mode, ideologije, koreografije, sadomazo perverzije...Taj trend je nastavljen u filmovima Džeki Čena, bilo da samo glumi ill i re ž ira. Film .Gužva u Hong Kongu, olidava kljudne pojave karakteristidne i za ameridku kinematografiju osamdesetih: serijalnost, miksovanje žanrova i stvaranje novog filma nastalog kao nadgradnja ved poznatih filmova. Džeki Čen kao marinacpolicajac u filmu ,Gužva u Hong Kongu, olidava borca protiv kriminala, korupcije, kolonijalizma, piratstva, nerada i nereda. Sve to je prožeto humorom kao neizostavnom fadkom svih Čenovih akcionih sekvenci. Upravo to je i najjade Čenovo oružje. Kada dovek
60